Systeem Blokkeert

• Onderwerp starter Onderwerp starter viv
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

viv

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2002
Ik hoop dat mijn vraag in de juiste sectie staat, zo niet sorry. (Software XP of Word ??)
Hier mijn probleem :
Werk met Microsoft Windows XP Home Edition Versie 2002 Service Pack 1 / Microsoft Office 2000 Premium / Word bestandsversie 9.0.8216 / Monitor Plug & Play NVidia GeForce 4MX440

Wanneer ik onder Word document tijp gebeurt het dat plots heel mijn systeem blokkeert : op het volledige beeldscherm komen er fijne vertikale roze strepen. Alles blokkeert en ik kan niets anders meer doen dan de computer uitzetten en terug opstarten. (met als gevolg dat mijn laatst getijpte pagina's verloren zijn en ik alles opnieuw moet tijpen !!). Het is vandaag al de 2de keer. Kan er mij A.U.B. iemand helpen ? Ik ben ten einde raad. Heb ook het hele systeem al gescand op virussen maar alles is clean...
Alvast bedankt voor jullie hulp !!!!!!!!!!

Als het pas sinds kort is zou ik eerst proberen met systeemherstel de computer terug te zetten naar een datum waarop allees nog correct werkte. Mocht het nog niet opgelost zijn daarna, dan moet je wat meer info geven over installaties onlangs, of er gele vraagtekens in apparaatbeheer staan en dergelijke.

Als het pas sinds kort is zou ik eerst proberen met systeemherstel de computer terug te zetten naar een datum waarop allees nog correct werkte. Mocht het nog niet opgelost zijn daarna, dan moet je wat meer info geven over installaties onlangs, of er gele vraagtekens in apparaatbeheer staan en dergelijke.

Hallo, bedankt voor je reactie.
Heb gekeken bij apparaatbeheer : geen gele vraagtekens te bespeuren. Overaal staat dat bij "apparaat werkt correct" of zoiets.
Met systeemherstel : heb gezien dat dat geen kwaad kan voor Word dat alle documenten onaangeroerd blijven. Maar de programma's die ik allemaal geinstalleerd heb ?? moet ik die dan opnieuw installeren ???
Probleem is : ik heb deze computer nog maar pas (kerstgeschenk !!! :-) Heb alles van m'n vorige computer moeten overzetten op deze. MS Office Premium is wel opnieuw geïnstalleerd geweest vanaf cd-roms. (misschien deze opnieuw helemaal installeren ????) of zou het daar niet aan liggen ? Zie er wel een beetje tegen op : heb al zo gesukkeld om alles in orde te krijgen. Maar als het niet anders kan zal het wel moeten zeker...
Vroeger werkte ik ook met Windows 98 nu XP : ook een aanpassing.
Momenteel durf ik nog niets veranderen of herinstalleren want ik ben bezig memoires te tikken voor iemand en dat moet uiterlijk tegen dit weekend af zijn.
Wel nog een vraagje : nu sla ik m'n werk op om de minuut of zo in Word. Waar kan ik dat ergens instellen dat dit automatisch gebeurt zonder dat ik telkens hoef te klikken of eraan te denken ? Ik vind dit niet terug in XP...
Bedankt voor je hulp !!

heb mijn vraag geplaatst in de sectie : Best.systeem / Windows XP / Drivers XP .....

Met systeemherstel zet je alle instellingen terug naar het gekozen tijdstip. Alles wat je daarna hebt geinstalleerd ben je kwijt. Gedeinstalleerde programma's zijn er weer. Opgeslagen zaken als word-documenten blijven gewoon op je schijf staan.

Automatischopslaan van word documenten voor een eventueel herstel doe je in Wod zelf. Kies voor extra/opties en ga naar het tabblad Opslaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan