systeem c delen met 2 pc's

Status
Niet open voor verdere reacties.

claudine algoet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
1.071
Mijn netwerk is gedeeltelijk gelukt MAAR ik kan de c schijf niet delen. "mijn documenten" delen zonder problemen maar systeem c niet (ik zie de mappen wel staan maar ik kan er geen enkele van openen) Er verschijnt de foutmelding : je bent niet gemachtigd om deze mappen te openen.

Dus "mijn documtenten" en de printer delen gaat wel. Ik kan ook pingen naar beide pc's.
Doch er blijft een probleem met de c schijf.
Waarom lukt het dan niet bij deze ?
 
he,

hoe heb jij je schijf precies gedeeld dan? want normaal moet het zo zijn dat je rechter muisklik doet op de schijf dan delen en dan aanvinken: van deze map een gedeelde map maken (ofzoiets) en gebruikers mogen mij bestanden wijzigen.

Heb die beide aangevinkt?
 
De C- schijf is normaal standaard gedeeld als "administrator share". Je moet dus admin rechten hebben om via de C-schijf de andere computer te benaderen.
Als je rechts klikt op "deze computer" rechts klikt en kiest voor "manage" vindt je onder "systeem" alle gesharede mappen. Alle mappen dat er een $ hebben bijstaan zijn admin shares. Die kun je niet verwijderen (komen terug als je reboot) tenzij je in de registry gaat wijzigen.
 
ik heb rechtermuisklik gedaan op map en gekozen voor delen en beveiliging (de gehele procedure) en de beide vakjes staan aangevinkt.
Ik heb het net zo gedaan voor "mijn doc" en daar werkt het prima maar niet voor de c schijf.
 
En als je rechtsklikt op de C: --> kies sharing --> daarna new share --> geef nu een nieuwe naam (bv. drive_c)

Dit zou moeten werken.
 
admin shares, begrijp ik niet zo goed.....

Als ik rechts klik op de c : zie ik staan delen en beveiliging, delen, maar geen optie om opnieuw een keuze te kunnen maken om opnieuw te delen.

Ik heb de gehele zelfde procedure gevolgd zoals bij mijn doc en daar gaat het. Dat is wat ik niet begrijp!
 
Probeer eens:

In start dan uitvoeren typ je in:

\\pcnaam\c$ en druk op OK
 
Er verschijnt : kan het netwerkpad niet vinden!
En nu ? ....
Hoe komt het dan dat "mijn doc" wel gevonden worden op beide pc's ?
 
Je hebt bij die regel van mario toch wel de pc-naam van de computer die je wilt bereiken ingetikt en niet letterlijk "pcnaam"?
 
hm.....even opnieuw gedaan en er verschijnt :
Wachtwoord invoeren als GAST.
Op beide pc's staan er geen wachtwoorden.
Wat nu ?
Of heeft die "gast" iets te betekenen ?
 
Maak op de pc waar je de c$ wilt benaderen een nieuwe gebruiker aan (zelfde naam en ww die je op de pc gebruikt waarmee je de share wilt benaderen) en geef die admin rechten
 
Maak dus de gebruiker aan en geef die de naam waarmee je op de andere pc inlogt (dan is nl die gebruiker ook admin op de pc waar je c$ wilt delen)

Klik dan rechts op de zojuist aangemaakte gebruiker en kies voor eigenschappen. Dan ga je naar het 2e tabblad. Daar kies je voor Toevoegen.

Onderin vind je de knop geavanceerd en daar druk je op. Nu krijg je een nieuw scherm en daar klik je op nu zoeken.

In het lijstje eronder klik je op administrators en klikt daarna 3x op OK
 
ik heb dus via gebruikersaccounts een nieuwe aangemaakt. Ik moet dan een procedure doorlopen, op het einde zie ik de nieuwe gastaccount staan. Maar waar kan ik dan rechts klikken. Ik kan niet rechts klikken op die account.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan