Systeem crasht zeer vaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan007

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2001
Berichten
371
Hallo,

Mijn systeem kapt er regelmatig mee. Vooral al ik cd's brand. Ik begrijp er helemaal niet van. Maar goed ik heb de foutrapporten en misschien kan iemand er wijs uit komen.

Alvast zeer veel dank.







het stopt hier anders is het bericht te lang
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het logbestand even in een bijlage verstopt, het was al te lang :)

Bijlage: logbestand van de topicstarter.
 

Bijlagen

  • bijlage.txt
    39,6 KB · Weergaven: 23
Is je voeding eigenlijk wel sterk genoeg? Grote kans dat het daardoor komt.
Anders zou het ook een temperatuurprobleem kunnen zijn. Download even speedfan en hou je temps even in de gaten.
 
Hoi, Ik heb speed gedownload en zie het bijgevoegde beeld.
Dat van die voeding zou wellicht kunnen maar hoe kan ik dat checken zonder eerst een nieuwe te kopen?
 

Bijlagen

  • speedfan.jpg
    speedfan.jpg
    29,9 KB · Weergaven: 61
Ik weet niet of je een valse meting hebt of dat je van plan bent een ei te bakken, maar dat ziet er niet gezond uit.
Hoe dicht zit jouw kast, hoeveel stof zit er in (ook op de fans) en hoeveel koelers zitten er op welke manier in (welke kant blazen ze op) en hoe geordend zit je bekabeling?
 
Ik begrijp dat ik wat aan mijn temperatuur moet doen. Zorgt dit ook voor het uitvallen van het systeem?
 
Een te hoge temperatuur, kan inderdaad voor uitval zorgen. Kijk eerst even of de kast, met name de fan's en koelblokken redelijk vrij van stof zijn.
 
Ik heb er net een stofzuiger doorheen gehaald en ik denk dat ik een extra koeler ga kopen zodat ik zeker weet dat het uitvallen beter wordt. Ik zit nu 10 graden kouder maar dat is nog een paar graden te hoog (52 graden celcius). Ik heb n.a.v. jou antwoord nog wat verder gezocht en het blijkt dat meer mensen het probleem hebben dus ik gat dat eerst proberen. Heb je nog tips over een soort koeler?
 
Staat je pc in een vrije ruimte of in een pc-meubel ?
Je moet er zeker voor zorgen dat de warmte uit de kast kan, als je deze in een pcmeubel hebt staan dan kan de hitte niet weg.

Verder is het misschien ook interessant om koelpasta voor je processor, dan komt er ook minder hitte vrij vanuit de processor.

Wat mij ook nog geholpen heeft was een nieuwe voeding met een betere koeling, en de temperatuur is daarmee 20° gezakt.
 
Mijn pc staat vrij en ik heb de kast een beetje open gezet aan de zijkant.
Ik heb er voorlopig althans even een sleuf voor een cd rom spsler uitgehaald.

Heb 2 ventilatoren die het gewoon doen en de temperatuur blijft op 51 graden hangen.

Verder heb ik een dvd en een cd-rom spelr en 2 harde schijven

Misschien is een nieuwe voeding wellicht de beste optie.
 
Als je een kast goed wil koelen, dan moet je die dicht laten.
Dan krijg je een beter luchtstroom.
 
Toch zou 51° geen probleem mogen zijn .. op mijn werk staat AMD'kes in een produktieomgeving en geloof me ... het kan daar pokkeheet worden ... vallen af en toe eens uit maar temperatuur ligt er rond de 75° en zijn superbudget pc's ... voeding vervangen loont wel de moeiete is een kleine investering die zeker loon !:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan