systeem disk formatteren

• Onderwerp starter Onderwerp starter roy1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

roy1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jan 2008
hallo,

ik wilde gister vista ultimate x64 installeren op mijn computer.
toen ik aan het installeren was, gaf de dvd een lees error, dus heb ik dvd vanaf een andere harde schijf gemount. deze harde schijf had ik geleend maar werd na de installatie van vista als schijf C: gezien terwijl de schijf waar vista op kwam D: was.

Nu wilde ik deze C: schijf weer ontkoppelen, maar na ontkoppeling start vista niet meer op.
het bios geeft dan de error
DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER
Ik moet dan schijf C: (IDE schijf) erindoen om vista te kunnne starten terwijl vista op schijf D: staat (SATA). Ook kon ik C: niet formatteren en in VIsta wordt C: gezien als een systeem disk. D: wordt als een opstart partitie gezien.

ik zou dus graag D: als systeem disk hebben zodat ik C: gewoon kan formatteren en weer uit de computer kan halen en VIsta het wel blijft doen.

Is dit mogelijk zonder een reinstall?

alvast bedankt.

Hoi !

Op de C-schijf staat uiteraard de BCEDIT (opstartgegevens voor Vista).

Dus: verwijder de C-schijf, start op van de Vista-DVD, kies voor repareren, klaar.

Nu zal Vista weer opstarten en is de schijfletter van D naar C veranderd.

Evt. kun je andere schijf er nu weer bijhangen, die zal een nieuwe schijfletter toegewezen krijgen.

Greetz,

Harry.

Als ik dit doe en het wil repareren, laat de cd alle vista besturingssystemen op de computer zien, maar deze lijst is leeg. mijn besturingssysteem staat er niet bij terwijl D: toch alle bestanden bevat. Ik dacht dat hij mijn SATA harddisk misschien niet herkende, maar dit is wel het geval.

Op C: staan alleen de mappen RECYCLER, System VOlume Information, Boot en een bestand dat bootmgr heet.

Hoi !

Vreemd, maar goed: kopieer Boot en bootmgr naar de root van de D-schijf en probeer nogmaals van D: op te starten.

Greetz,

Harry.

Ik heb geprobeerd te kopiëren, alleen kan windows BCD en BCD.LOG uit de Boot map niet kopiëren omdat ze in gebruik zijn door een proces. Ik heb geprobeerd ze toen vanaf de cmd van de BOOTCD te kopieren, maar deze kan om een rare reden geen cd naar andere drives maken. Ik heb het toen via de Load Drivers optie geprobeerd waarin je wel dingen kan kopieren en hij ook de drives ziet, maar de bestanden zijn verborgen en er is geen optie om verborgen bestanden te laten zien op de BOOTCD.

De rest van de bestanden uit de boot map zijn wel gekopieerd, net als de bootmgr file.
Toch krijg ik nog steeds dezelfde error bij het booten van Vista zonder drive C:, maar wel met drive D: aangesloten waar de WINDOWS map opstaat.

Hoi !

Lees dan dit: http://support.microsoft.com/kb/919529/nl eens door, misschien kan dat je helpen !

Omdat de Vista-DVVD je Vista installatie niet vindt ben ik bang dat er meer mis is.

Lukt dit niet, zou ik gewoon opnieuw beginnen, met 1 schijf en een goede Vista-DVD!

Greetz,

Harry.

hartelijk bedankt voor het reageren op mijn vragen.
ik ben inmiddels begonnen met backup maken zodat ik straks vista opnieuw kan installeren. hopelijk gaat het nu wel goed.

mvg roy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan