Systeem dll's kwijt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roland40

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 nov 2003
Hallo mijn excuses als ik de procedure niet precies volg maar ik ben nieuw hier. Ik heb de volgende vraag: Als ik mijn Norton system works over het system laat gaan. Krijg ik fouten die hij niet kan repareren. Ik zal de meldingen exact omschreven in de bijlage meesturen.

Ik gebruik windows 2000 prof met de laatste updates, maar ook een pc. booster heeft dat er mee te maken. En het belangrijkste kan het kwaad. Zo ja hoe te repareren. alvast bedankt.

Bijlagen

mscore.dll hoort bij: .NET Framework.
Heb je deze wel op de PC staan of niet?

Is deze foutmelding sinds je NortonSystemWorks op de PC hebt gezet?
Zou handig zijn als je ook het type van NSW aangeeft =
2002, 2003...whatever??

Anders probeer om systeem herstel uit te voeren:

Samenvatting
In Windows kunt u bestanden op twee manieren herstellen: handmatig of snel.

Als u deze opties wilt bekijken, start u de computer op vanaf de installatiemedia voor Windows en drukt u op R. Hierna drukt u nogmaals op R om de herstelprocedure te starten. De volgende opties worden weergegeven:
Handmatig herstellen: Druk op M om een lijst met herstelopties weer te geven.
Snel herstellen: Druk op F om alle herstelopties uit te voeren.
Dankzij deze twee herstelmethoden kunt u verschillende hersteltaken uitvoeren.
Meer informatie
BELANGRIJK: als u een domeincontroller handmatig of snel wilt herstellen, moet u eerst precies weten hoe u een reservekopie maakt van de Active Directory-database. Als u de herstelopties uitvoert op een domeincontroller voor Windows 2000 Server, loopt u het risico dat de Active directory-database in \WINNT\NTDS\ntds.dit wordt overschreven.

Het bestand Ntds.dit bevat uw Active Directory, inclusief de gebruikersaccounts.
Handmatig herstellen
Bij de optie Handmatig herstellen hebt u de volgende mogelijkheden: [X] Opstartomgeving inspecteren
[X] Windows-systeembestanden controleren
[X] Opstartsector inspecteren<BR/>
Doorgaan (geselecteerde taken uitvoeren)
Opstartomgeving inspecteren
Met deze optie wordt het ARC-pad in het bestand boot.ini gecontroleerd en wordt er gezocht naar een pad naar de Windows-opstartpartitie en de map %SystemRoot%. Het bestand Setup.log op de hersteldiskette wordt gebruikt om de volgende waarden in te lezen:
[Paths]
TargetDirectory = "\WINNT"
TargetDevice = "\Device\Harddisk1\Partition1"
SystemPartitionDirectory = "\"
SystemPartition = "\Device\Harddisk1\Partition1"

Als het bestand Boot.ini ontbreekt, wordt een nieuw bestand gemaakt met een geldig ARC-pad. Als het bestand Boot.ini bestaat, wordt het ARC-pad gecontroleerd en zo nodig bijgewerkt.
Windows-systeembestanden controleren
Als u deze optie selecteert, wordt elk bestand in de systeem-/opstartpartitie van Windows gecontroleerd op fouten. Verder worden de bestanden vergeleken met de oorspronkelijke installatiebestanden. In de controle zijn de bestanden Ntldr, Ntdetect.com, Arcsetup.exe en Arcldr.exe opgenomen. Deze bestanden worden gebruikt voor het opstarten van verschillende computers. Het optionele bestand Ntbootdd.sys wordt nooit gecontroleerd. Tijdens de controle wordt het bestand Setup.log gebruikt om de CRC-waarden (cyclische redundantiecontrole) van elk bestand te vergelijken. Als er bestanden ontbreken of beschadigd zijn, kunt u het bestand vervangen of de fout negeren. Als u het bestand wilt vervangen, hebt u de cd-rom met de installatiebestanden van Windows nodig, of een OEM-diskette met de juiste stuurbestanden.
Opstartsector inspecteren
Met deze optie wordt de opstartsector van de actieve systeempartitie hersteld. Bovendien wordt de laadfunctie voor de opstartsector opnieuw geïnstalleerd. Als de partitie gebruikmaakt van het FAT- of FAT32-bestandssysteem en een niet-Windows-opstartsector heeft, wordt bij deze hersteloptie ook een nieuw Bootsect.dos-bestand gemaakt voor dual booting met MS-DOS, Microsoft Windows 95 of Microsoft Windows 98 (als deze besturingssystemen voorheen beschikbaar waren). Als u bovendien de optie Opstartomgeving inspecteren hebt geselecteerd en er een nieuw Bootsect.dos-bestand is gemaakt, worden tijdens de herstelprocedure de volgende gegevens toegevoegd aan het bestand Boot.ini:
C:\ = "Microsoft Windows"

Let op: bij handmatig herstellen kunnen de Windows-registerbestanden niet worden hersteld.
Snel herstellen
Bij de optie Snel herstellen worden dezelfde hersteltaken uitgevoerd als bij de optie Handmatig herstellen. Er verschijnt echter geen keuzemenu. Bij de optie Snel herstellen wordt bovendien elk Windows-registerbestand geladen (SAM, SECURITY, SYSTEM en SOFTWARE). Als een registerbestand beschadigd is of niet kan worden geladen, wordt het ontbrekende of beschadigde registerbestand gekopieerd vanuit de map SystemRoot \Repair naar de map SystemRoot \System32\Config.

Aangezien er bij de optie Snel herstellen soms registerbestanden worden vervangen door bestanden in de map SystemRoot \Repair, kan het gebeuren dat de configuratie van het besturingssysteem deels wordt teruggezet naar de situatie zoals die gold ten tijde van de oorspronkelijke installatie van Windows. In dat geval moet u de laatste reservekopie van het systeem terugzetten of handmatig een meer recente versie van de registerbestanden kopiëren vanuit de map SystemRoot \Repair\Regback naar de map SystemRoot \System32\Config. Hiervoor gebruikt u de herstelconsole. De bestanden in de map Regback dateren van de laatste keer dat u een hersteldiskette hebt gemaakt. Kies de optie waarbij tevens een reservekopie van de registerbestanden wordt gemaakt in de map met de herstelbestanden.
Algemene informatie
Bij zowel de handmatige als de snelle herstelprocedure wordt eerst de systeem-/opstartpartitie gecontroleerd. Als er zich problemen voordoen bij het bestandssysteem en deze problemen worden tijdens dit gedeelte van het herstelproces gecorrigeerd, moet u de computer opnieuw opstarten en het herstelproces nogmaals starten om de herstelbewerkingen uit te voeren.

Bij geen van beide herstelmethoden worden de bestanden SystemRoot \System32\Config.nt of Autoexec.nt vervangen. Hoewel deze bestanden zich op de hersteldiskette bevinden, worden ze niet gecontroleerd of vervangen tijdens herstelbewerkingen.

Bij computers zonder een lokaal cd-rom-station, bijvoorbeeld als Windows is geïnstalleerd via een installatie op afstand (RIS), kunt u systeembestanden herstellen met een van de methoden zoals beschreven in de volgende Microsoft Knowledge Base-artikelen:
164471 Systeembestanden vervangen met een aangepaste hersteldiskette

229716 Beschrijving van de herstelconsole van Windows 2000

De informatie in dit artikel is van toepassing op:
Microsoft Windows 2000 Advanced Server
Microsoft Windows 2000 Professional
Microsoft Windows 2000 Server

Groetjes
Falco

Laatst bewerkt:
Beide foutmeldingen heben niet te maken met windows, dus het is aan te raden via de cd van de booster (of anders zoeken met google op MAPISRVR. exe en mscoree.dll) deze te installeren. Na installeren eerst je viruscheck doen.

Succes!

Gelukkig ben ik geen beginner die hier om hulp vraagt, en is nijn engels niet slechter als het geweest is.

En nog veel mooier is dat ik het probleem niet heb. Ik hoef geen klik te doen om er te komen.
Om te lezen dat:
Tell WinDoctor to ignore the error
Because this appears to be a problem with WinDoctor, and not with the Microsoft files mentioned, it is probably safe to simply ignore the problems so WinDoctor will not keep detecting them. To ignore these problems, refer to the document

Sorry, is niet aardig van me, je hebt geprobeerd een oplossing te geven en dan doe ik zo naar. Excuus.

Voor Roland vind ik het echter wel zo netjes dat een antwoord inhoud heeft, niet een link naar wat ook zou kunnen. Zeg dan gewoon dat je hebt gezocht (waarvoor hulde!) en vertel wat je hebt gevonden.

Het is natuurlijk heel fijn dat je een oplossing zoekt, maar nog fijner als je een gevonden antwoord verklaart.

Klinkt als een persoonlijke aanval, maar zo is het zeker niet bedoeld. Wat ik hier zeg is voor meerdere (vele) mensen op helpmij van toepassing.

Er wordt om hulp gevraagd. Help Mij.

Hoi beste mensen, allemal bedankt voor de moeite.

En Ron voor een speciaal bedankje met je Google oplossing, met deze heb ik het gerepareerd. Was wel spannend om zomaar een dll in de system map te zetten. Maar weer wat geleeerd.

Allemaal groetjes Roland.

Geplaatst door rmschoof
Ik hoef geen klik te doen om er te komen.

Het is natuurlijk heel fijn dat je een oplossing zoekt, maar nog fijner als je een gevonden antwoord verklaart.

Als je naar andere threads van mij kijkt zie je dat ik over het algemeen heel uitgebreid antwoord geef en soms meerdere dagen doorga op een probleem om er echt uit te komen.

In dit geval was er al een oplossing aangedragen en dacht dat het misschien kon verduidelijken.

Ik voel het niet als een persoonlijke aanval aangezien ik zeer weinig op deze manier antwoord geef (weet pas sinds 2 dagen hoe *klik* werkt:D ).En het kan mij eigenlijk ook niet zoveel schelen als 1 iemand zich niet in mijn antwoorden kan vinden.

Topicstarter is eruitgekomen, en daar gaat het om.:)

Je hebt gelijk Tanja!
Ik zit al vrij lang 'hier' maar weet nog niet hoe dat KLIK werkt.....

Groetjes
Falco

Vaak is een antwoord alleen te geven als je naar die bewuste site, middels die alleraardigste klik, wordt doorverwezen, alwaar in de regel meerder oplossingen (incl. extra info) worden gegeven. Dit is ook nuttig om ellenlange lappen tekst op het forum te voorkomen en worden mogelijke fouten middels knippen en plakken vermeden.

@ Falconetti, hoe doe je dat die klik: Als je een bericht typt, zie je boven het venster de knop http:// Als je daarop klikt kun je in het eerste venster de tekst die gelezen gaat worden tikken (ik doe in de regel *klik*) en dan op OK. Dan komt er weer een venster waarin je de link of url kunt tikken of plakken en klik weer OK.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan