systeem doet niets meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

luuk2512

Verenigingslid
Lid geworden
16 jan 2001
hoi
ik heb hier een compaq deskpro staan van iemand.
de pc deed raar bij het opstarten, de ene keer veilige modus, de andere keer starte hij gewoon op of toets f1 om door te gaan.
enfin het ding geformateerd ,alles opnieuw er op gezet en toen deed hij het weer prima, todat ik norton ging installen. hij bleef maar mekkeren dat ik de cdrom erin moest doen.
dus gewoon een nieuwe cd rom speler erin gezet en klaar.
aan het eind van de rit dacht ik ik doe die oude cdrom speler er weer in en kijk wat hij doet.
nou helemaal niets dus. mobo lampje brand. pc start op maar scherm blijft zwart, geen piepjes of wat dan ook
geheugen vervangen gaf zelfde resultaat.
maar het merkwaardigste vind ik wel dat toen ik de nieuwe cdrom speler er weer in had gezet, het probleem nog steeds bestond, terwijl hij het eerst met die nieuwe speler prima deed

wie helpt mij????/

Check even goed of alle draden etc. er nog goed in zitten, het meest voor de hand liggende is dat je ergens een draadje losgetrokken hebt. Aangezien het scherm zwart blijft, denk ik aan de videokaart (ook omdat je het geheugen al vervangen hebt). Heb je een mogelijkheid om een andere videokaart te testen?

Wat ook nog een optie kan zijn is dat je voeding niet helemaal top meer is. Probeer eens op te starten met zo min mogelijk in de pc, dus alleen de noodzakelijke dingen.

Heb een zelfde probleem. Na het plaatsen van een nieuwe koel ventilator voor de processor, heeft de pc het nog 2 dagen gedaan. Daarna liep alles vast. Ne het opnieuw opstarten van de pc blijft het scherm zwart. Heel eventjes hoor je een hardeschijf draaien, maar deze valt na 2 seconden stil. Zou nu de processor het begeven hebben. PC laat niet eens de BIOS meer zien???:confused: :(

Trek de IDE-kabels eens los en probeer het dan nog eens. Een kapotte/niet-goed-kontakt-makende kabel of een defekt IDE-devices kan een PC dusdanig ophangen dat er geen beeld meer op de monitor verschijnt. Als dit helpt is het een kwestie van trial and error: ide-devices stuk voor stuk aansluiten, eventueel kabel(s) vervangen, enz.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan