Systeem doet niets meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sander1001

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2004
Berichten
235
Hallo. Gisteren zette ik mijn computer aan, en tot mijn verbazing zag ik helemaal niets. Ik heb de pc al een paar keer aan en uit gezet maar ik zie helemaal niks. Ik hoor wel dat hij aanstaat, en ik hoor geen piepjes, maar ik zie niets op mijn beeldscherm, ik heb een ander beeldscherm geprobeerd, en die deed het ook niet. Dit is mijn systeem:


Processor: Pentium 4, 3.0 ghz
Geheugen: 512 mb
Mainboard: Asus p4p800
Hard Disk: Maxtor Diamondmax 9 160 GB


Ik heb gister ochtend nog gewoon gecomputerd, en toen was er niks aan de hand. Weet iemand iets wat ik zou kunnen proberen of testen. Of wat de mogelijke oorzaak zou kunnen zijn?? :(
 
Hoor je met opstarten ook niet dat ene piepje?
Probeer tijdens het opstarten eens F8 herhaaldelijk in te drukken en probeer eens laatst bekende instellingen of in veilige modus.
Heb je iets met je videokaart gedaan?Ben je in de pckast geweest toen je de laatste maal gecomputerd had?
 
Ik hoor helemaal niets.. Alleen het normale geluid, Ik denk dat als ik op f8, of in mijn geval "del", er ook niets gebeurt. Ik heb wel de pc kast open staan, dit omdat ik ik wou testen of het wat koeler werd als ik hem open had staan, maar ik heb verder niet echt iets aangeraakt/veranderd in de kast.


edit: en de plaat van de kast heeft het grootste gedeelte van de tijd tegen de pc aan gestaan, dus net alsof hij gewoon dicht was, alleen niet vastgeschroefd
 
Laatst bewerkt:
1: Je link naar die site doet et niet!.

2: je hebt dus geen beeld op je beeldscherm? Alle kabels er nog goed in?
 
rattelt de hd wat?
Het zou kunnen dat je graka om zeep is en je windows dus eigenlijk nog wel opstart.
 
Geplaatst door Sander1001
Ik hoor helemaal niets.. Alleen het normale geluid,

begrijp ik hieruit dat de pc wel opstart? Hoorje ook je opstart geluid van windows?
Het is goed mogelijk dat je grafische kaart stuk is.

Als je de grafische kaart van je mobo gebruikt, stop er dan eens een andere pci kaart in, en sluit daar je monitor op aan.

Gebruik je nu een pci kaart, sluit je monitor dan aan op je mobo. Werkt ie nu wel? Loop dan even je bios settings na. Het kan zijn dat de grafische kaart nu alleen op je mobo staat.
 
>>je hebt dus geen beeld op je beeldscherm? Alle kabels er nog goed in?

Ja, ik heb ze nu geloof ik al 5 keer gecontrolleerd, dus daar is niks mee aan de hand lijkt mij.

>>rattelt de hd wat?

Nee.

>>Hoorje ook je opstart geluid van windows?
Nee, die hoor ik ook niet..

>>Gebruik je nu een pci kaart, sluit je monitor dan aan op je mobo. Werkt ie nu wel? Loop dan even je bios settings na. Het kan zijn dat de grafische kaart nu alleen op je mobo staat.

Maar ik heb totaal niks veranderd, ik heb gisteren ochtend gewoon gecomputerd, en s'avonds kreeg ik ineens geen beeld meer, dat kan toch niet uit zichzelf gaan? En ik kan volgens mij mijn beeldscherm niet op m'n mobo aansluiten, ik ga dat even controleren..


Edit: Wat ik er nou zo vreemd aan vind, is dat het van het ene op het andere moment niet meer werkt. S'ochtends deed ie het nog prima, en s'avonds krijg ik alleen een melding "geen input" van mijn scherm. :(
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan