Systeem doet niks meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Hallo, mijn computer viel gisteren in een keer uit,,, en ik krijg hem met geen mogelijkheid meer aan... hij doet echt helemaal niks meer.. kan het dan de voeding zijn??
Of is er dan iets ernstigers aan de hand??

Alsvast bedankt voor eventuele reacties!;)

Als je computer echt helemaal niks (geen geluidje, geen klikje) meer doet dan is het idd de voeding die het begeven heeft. Hoogstwaarschijnlijk een zekering die doorgebrand is.

Je zou eventueel de voeding kunnen openschroeven (tenzij je nog garantie hebt) om te kijken of je iets ziet. Denk er wel even om dat je dan eerst even de stekker uit je voeding haalt.

Voor zo'n €35 heb je een nieuwe voeding (misschien moet je een iets zwaardere hebben dan nu).

Ik heb nog net garantie als het goed is... dus ik denk dat ik hem dan maar naar de winkel breng.. want mijn voeding is verzegeld zag ik.. en vaak vervalt dan de garantie als je die zegel verbreekt.....
En de zekering zit dus in de voeding???
De pc werd de laatste tijd ook wel erg warm hoor.. ik weet niet of het daarmee te maken kan hebben.. een betere koeler zou ook wel goed zijn.. het blijft tenslotte een AMD en die staan erom bekend dat ze heel warm kunnen worden...

Zolang je garantie hebt moet je idd zelf geen dingen gaan openschroeven (zeker niet als er een zegel opzit), de zekering van de voeding zit idd in de voeding, kun je zo dus niet bij.
Dat je pc de laatste tijd warmer werd kan er mee te maken hebben (enig idee of de ventilator van de voeding nog naar behoren werkte?).

Dat AMD per definitie warmer wordt is niet meer zo (werd mij deze week verteld door een ander forum lid), de nieuwste processoren (uit aug. 2002) werden zelfs niet zo warm als de intel.

Oke dan breng ik hem zo naar de winkel.. en ik had inderdaad een vermoeden dat er een van de coolers wel eens stuk kon zijn.. omdat ie de laatste tijd pas erg warm werd, in het begin was ie nooit echt warm... ik hoop dat het alleen de voeding en de cooler zijn...
Iedereen bedankt voor de antwoorden... jullie horen nog wel wat het probleem was.:thumb:

Zo ik ben er weer en dit keer weer op mijn eigen pc.. de voeding was dus inderdaad overleden... nieuwe erin en het draaide weer.....
:thumb:

Dat hebben ze dan netjes en vlot geregeld, binnen een paar uur voeding vervangen is erg snel (zeker als het om garantie gaat).

Hahah ja dat vond ik ook.. binnen een half uur was ik daar de deur weer uit.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan