Systeem + Empire Total War

Status
Niet open voor verdere reacties.

Revan

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2007
Hallo iedereen!

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen. Ik heb laatst Empire Total War gekocht (geweldig spel btw) en die speel ik op een socket 478 moederbordje (P4V8X-MX) met een Intel Pentium 4 2.8 MHz processor en 1 gig geheugen. Het spel zet 'automatic' alles op high. De tutorial met zeeslagen zag er goed uit en had geen vertraging in het beeld (het waren ook maar 2 schepen), maar als ik veldslagen wil spelen met ong. 2000 man heb ik toch hele erge vertraging (ook op medium settings) in het beeld. En dan nu mijn vraag: zou dat verholpen kunnen worden met 1 gig geheugen erbij (moederbord kan maar 2x1 gig) of moet ik toch nieuwe onderdelen kopen (zelfbouw)? Wat denken jullie?

Ik had zelf dit op het oog: http://www.alternate.nl/html/produc...0_-_4GB/-1076296/?tn=HARDWARE&l1=Upgrade+kits (niet te duur)

Daarbij wilde ik een 1 TB spinpoint kopen en videokaart komt wel (max 250 euro voor kaart)
En nog een vraagje: ik heb al een Sonata III kast + 500 watt voeding, maar is 500 watt genoeg?

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Vergeten:p, ik heb een HD 3850 (AGP), dat is het niet het probleem.

Jup de zin, de kaart komt nog wel... Daar zal het waarschijnlijk veel mee te maken hebben.
Op het mochterbord zit geen onboard video, en je oude kaart past daar natuurlijk niet op.
Al heb je een plankje waar wel onboard vga op zit, dan kun je daar geen spellen mee draaien.

Een upgrade setje is leuk, maar het kan goedkoper. Een Quadcore is niet persee nodig? Een Core 2 duo heb je ook al veel aan, en is goedkoper.
Een videokaartje, iets van een 8800, 9500 of 9600 kun je voor minder dan 100 euro kopen.
Een kitje geheugen, ddr2, prijstechnisch goedkoper en vaak met betere resultaten dan een ddr3 kitje, kun je voor paar tientjes kopen.

Een voeding is een beetje afhankelijk van het aantal aparaten en videokaart dat je gebruik.
Maar ook het merk en type voeding is belangrijk.
Ik gebruik al 4 jaar een Tagan voeding, 480 watt, en daar hangen 4 hardeschijven aan, 2 cdspelers en 2x 8800 gts sli. Met een goedkope voeding hoef je dit niet te proberen, hardeschijven zullen vrij snel hier de dupe van worden, en dat zonde van je gegevens.

Met een 500 watt voeding kun je een hoop, let wel op, dat je bij wat oudere voedingen een 6 pins aansluiting kan missen, die veel videokaarten tegenwoordig wel willen hebben.
Deze kun je los kopen (van molex naar 6pins).

Oke, maar ik wil wel een systeempje die nog wat langer meekan.
En met videokaart komt wel bedoelde ik, dat ik daar geen info/hulp voor nodig heb.

Maar als er echt prijsverschil is tussen Quadcore en Core 2 Duo, welke raad je me dan aan?
Waarmee ik wel de nieuwste games mee kan spelen.

Dat dat klopt, tis een overweging die je moet maken.
Als je alleen een spel speel, wat wil internetten en mailen, wat muziek luisteren is 2 keer een bereking maken voldoende,

E8500 is 3.16 ghz als ik me niet vergis, en das vrij hoog.
Q8200 is 2,33 ghz.

Ik zou zelg erg twijfelen over wat ik dan zal nemen inderdaad;)

Als ik zo een beetje rondkijk op internet denk ik toch voor de E8500 te gaan. Is dit ook echt de betere processor voor gaming?
En welk moederbord raden jullie me aan (niet te duur)?

Laatst bewerkt:
Maar nu ik toch verder kijk, is de Q8200 wel weer een stukkie goedkoper, ong. 30 euro.

Ik heb nu dit bij elkaar gezocht:

voor 73,90 incl. verzendkosten Asrock P43Twins1600
voor 152,90 incl. verzendkosten Q8200
voor 40,08 incl. verzendkosten 2x2 gig DDR 800

Ik heb nu net toch een E8500 gekocht voor 139 incl. verzendkosten:p

Op zich is een E8500 niet slecht, alleen moet je er wel aan denken dat je ook een nieuwe videokaart direct nodig hebt.
De HD3850 gaat er niet op passen. Hooguit met een hamer, maar dan gaat ie 100% niet aan :p.

Als je geen geld genoeg hebt, kan je beter een goedkopere processor kopen met videokaart.

Dit is bijv een optie:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...ct[59421]=1&product[59299]=1&product[92273]=1

Processor is best te vergelijken met een E8500 en als empire ondersteuning biedt voor quad cores, dan is de processor zelfs beter: immers heeft deze 3 kernen en de E8500 maar 2.

Overigens kan je de bestelling vast nog wel annuleren, als je snel bent. Ik kan me niet voorstelllen dat ze het gistermiddag nog opgestuurd hebben.

Ik heb alle onderdelen nu bij elkaar en besteld.
Ik zoek nu toch nog een videokaart.

Ik heb zelf mijn oog op een 9800 gt, want ik wil graag er later nog 1 bij kopen (SLI).
Of zou ik toch voor 2 ATI's gaan in crossfire? Kaart moet per stuk max. 125 euro zijn inclusief verzendkosten.
Wat denken jullie?

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
SLI en CF is naar mijn mening alleen zinvol als je direct voor die kaarten kiest.

Maar ipv 2 kaarten van rond de 110 euro (=220 euro), kan je net zo goed 1 HD4870 halen.
In de meeste spellen zal dat net zo zinvol zijn.

Of je 2 ATI of 2 Nvidia zou kunnen nemen is afhankelijk van je moederbord. Welke heb je genomen?

Ik heb een P45R200, maar ik heb nu niet het budget voor een te dure kaart.:p
Voor de rest heb ik een E8500, 4 gig geheugen en 1 TB spinpoint hardeschijf.

Laatst bewerkt:
Had je beter iets anders kunnen kopen, waardoor je meer geld voor een videokaart had overgehouden...

Maar met jouw moederbord kan je dus geen SLI, maar alleen crossfire. Dus neem een ATI-kaart....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan