Systeem erg traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

intered

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2004
Hoi,

Enkele weken geleden heb ik een nieuwe PC in elkaar gezet met de nieuwste onderdelen. Allees is het systeem heel erg traag. Mijn 3Dmark05 score komt net aan op 6190, terwijl soort gelijke systemen tegen of over de 8000 liggen. Ook spelen spelen erg traag.

Om een voorbeeld te geven het spel Everquest. Als ik met Everquest raid dan speel ik tussen de 3 and 10 FPS. En dan heb ik nog niet eens alle graphics op maximaal staan. Online vrienden spelen Everquest met 20 - 40 FPS en dat met alle graphic opties aan.

Gisteren heb ik heel me PC opnieuw geinstalleerd, nieuste drivers geinstalleerd en nog steeds het zelfde probleem.

Hieronder mijn configuratie:
AMD 4800+
Geforce 7800GTX
Asus A8N-SLI deluxe
2 gig intern geheugen.
Western Digital Raptor 74GB SATA 8MB 10000RPM
Western Digital Caviar SE16 400GB SATA 16MB 7200RPM

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Ben je zeker dat het een 4800+ is:o. Als je systeem weer werkt, kom ik wel es bij je gamen:p. In ieder geval zou je met zo'n(laten we voor het gemak zeggen ultrasysteem: nieuwste cpu en videokaart van het moment + 2 gig ram en een raptor erin) pc veel meer punten moeten halen(zou zelfs tegen de 10000 moetne liggen als ik me niet vergis. Ook zouen alle games op het maximum@60 fps moeten draaien.

maar goed: on topic: softwarematig zal er wel geen probleem zijn. Maar heb je alle drivers geinstalleerd.

Ik vermoed Of de voeding Of de temperatuur. Wat voor een voeding heb je(merk + wattage) en wat zijn je temperaturen?

Bedankt voor je reactie!!

Ik mag toch hopen dat het een echte 4800+ is, de prijs was er wel na! hehe Maarhe volgens 3Dmark en wat andere progs blijkt het ook een 4800+ te zijn.

Ik heb de volgende voeding:
Thermaltake Silent Purepower 460W PSU

CPU Temp is 42 Celsius
MB Temp is 36 Celsius
GPU is 50 Celsius

En als alles werkt zoals het moet werken, dan ben je zekers welkom!!! :D

Temperaturen zijn geen probleem en voeding ook niet:confused: Hoewel wacht even: er daagt mij iets. Is het niet zo dat nieuwere videokaarten geen genoeg voeding kunnen trekken uit het pci-e slot??Moet er niet nog een voedingskabel komen in de videokaart...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan