Systeem gebruikt constant de harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrc85

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 nov 2013
Berichten
4
Goedenavond,

Mijn pc is de laatste tijd erg traag en blijft soms ook tijdelijk hangen, ook al draait er zowat niets en is mijn cpu en geheugengebruik niet hoog. als ik naar Windows taakbeheer kijk zie ik dat voornamelijk het systeem de harddisk constant tot op het maximum lijkt te gebruiken (een aantal uur op het moment van schrijven). Ik heb het probleem proberen te googlen maar kan niet echt een antwoord vinden. Ik heb de volgende screenshot gemaakt van het systeemgebruik op taakbeheer (Resource Monitor):

diskactivity.jpg


Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. :D
 
Heb je iets draaien op de achtergrond? Is je pc virusvrij?
 
Hey,
10Mbit/sec is in ieder geval niet de max van je harddisk de grafiek is dynamisch en past de labels aan de zijkant aan wanneer de waarde hoger of lager wordt. Wanneer je merkt dat je pc erg traag wordt en hij bezig is met dingen op de achtergrond is het verstandig om eens Mallware Bytes te draaien. en een keer CCleaner.
www.malwarebytes.org
www.piriform.com/ccleaner

suc6!
 
Bedankt voor de reacties! Hiervoor heb ik alleen nog maar met Microsoft Essentials een scan gedaan, waar niets naar boven kwam, dus ik zal Malware Bytes en CCleaner draaien.
Goed om te weten dat die grafiek dynamisch is, soms verandert het ook in 100MB/sec heb ik nu gemerkt.

Probleem is opgelost kabeltje van HDD naar moederbord geswitched, hardware probleem dus :/
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan