systeem geluiden werken soms

Status
Niet open voor verdere reacties.

wslootweg

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2003
ik heb Windows XP met een gedeelde licentie.
als ik mijn pc aan zet of uit zet blijft het verdacht stil.
als ik er een muziek cd er in stopt en gaat draaien dan werk ie perfect dus mijn geluidskaart {audigy 2} werkt goed.
mijn ram geheugen is 256mb, hardeschijf is 80 gb minus verborgen partitie met bacup van windows.
volgens een computervriend moet dit probleem in windows zelf zitten (register), probleem is waar. er staat daar iets uit wat waarschijnelijk aan moet staan. HELP MIJ.

Heb je al bij geluiden gekeken

In configuratie scherm bij geluiden kun je kiezen welke geluiden er afgespeeld moeten worden.

Ik denk dat daar alles leeg is.

Voor de zekerheid kun je nog uit media een van de standaard meegeleverde stukjes muziek zoals für elise proberen.

Groet,

Eric.

op de plaats je je noemt staan alle geluiden aan, ze zijn zichtbaar. het punt is dat als ik mijn pc aan zet ik de starttune niet hoor. zet ik het uit hoor ik de eind tune niet. ga ik nu de map in van geluiden dan hoor ik ze wel. dus de geluiden zijn er wel, maar om de een of andere reden komen die geluiden niet uit de speakers als ze het moeten. ander voorbeeld wanneer ik mijn prullebak vol heb zitten ga ik die leeg gooien en moet dan ook een geluidje horen, niet dus. ik heb iemand over de vloer gehad die er meer van af weet dan ik en die heeft dit nog nooit meegemaakt, maar die vermoed dat er iets in het register verkeerd staat. wat en waar weet hij niet en ik dus ook niet. de vraag is dus waar staat het en hoe moet het staan dat alle systeem geluiden weer normaal werken.

ik merk dat het niet een simpel probleem is. geef ik de gang der zaken. ik heb mijn pc net geformatteerd en alles netjes geinstalleerd. nu heb ik geluid. start ik op hoor ik dat, sluit ik af hoor ik dat. ik heb geen virus binnen gekregen want ik kon even niet online komen. ik zet de pc uit en hoor dat, ga eten en daarna slapen. volgende morgen zet ik de pc weer aan en het blijft verdacht stil. ga ik naar geluiden in configuratiescherm kan ik alle geluiden wel horen, dus wat is dan het probleem. zit er misschien een draadje los in het register?????????

Wat staat er bij voorkeur apparaten

In geluiden kun je aangeven welke apparaten hij moet gebruiken om geluid weer te geven.

Als daar een vinkje staat bij alleen voorkeur apparaat gebruiken, haal dat dan eens weg en kijk wat hij doet.

Eric.

P.S. Ik ken geen muizensoort die 's-nachts het register voor je bijwerken.

hallo ik reageer op het email het probleem is nog niet opgelost ik heb geen systeemgeluiden zou graag willen dat dit probleem opgelost kan worden alles werkt perfect alleen de geluiden doen het nog steeds niet bij voorbaat dank willem slootweg

Ik wil best helpen

Maar dan moet je eerst mij helpen.

Je vertelt een onlogisch verhaal, dat na installatie alles het doet, maar als je gaat slapen dan stopt hij er mee.

Nu kan ik natuurlijk adviseren niet te gaan slapen, maar zo flauw zal ik niet zijn.

Het is jammer dat je niet MSinfo32 kunt draaien in de werkende toestand, maar ik weet zeker dat er iets veranderd moet zijn voordat je je computer af sloot.

Heb je al gekeken wat je voorkeur apparaaten zijn ?

Als je MSinfo32 runt via uitvoeren, kun je zien wat er allemaal op de achtergrond draait.

Met MSconfig, kun je door vinkjes weg te halen dingen niet meer laten opstarten.

Ik zelf gebruik regcleaner. Als je die runt na installatie zal hij onthouden wat er allemaal draait.

Als de computer kuren krijgt, nog een keer regcleaner draaien en hij meldt wat er nieuw is bijgekomen. Zodat je weet wie de schuldige is.

NB regclean is niet hetzelfde.

Succes,

Eric.

hetc proberen waard

Geplaatst door wslootweg
ik merk dat het niet een simpel probleem is. geef ik de gang der zaken. ik heb mijn pc net geformatteerd en alles netjes geinstalleerd. nu heb ik geluid. start ik op hoor ik dat, sluit ik af hoor ik dat. ik heb geen virus binnen gekregen want ik kon even niet online komen. ik zet de pc uit en hoor dat, ga eten en daarna slapen. volgende morgen zet ik de pc weer aan en het blijft verdacht stil. ga ik naar geluiden in configuratiescherm kan ik alle geluiden wel horen, dus wat is dan het probleem. zit er misschien een draadje los in het register?????????

ik werd op je probleem geattendeerd door een maat van jou ( nico)

heb je deze mogelijkheid al eens onderzocht? Zie in deze draad de tip van pete1 ergens onderaan. Het lijkt idd een registerprobleem, dus give it a try!
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=104941&highlight=systeemgeluiden

heb de tip van pete1 opgevolgt en heb gelukkig nu weer geluiden waar ik ze verwacht. ik ga nog even wachten met deze vraag als opgelost te geven, wil er nog even een nachtje over slapen. morgen weet ik of het goed is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan