Systeem hang waarschijnlijk door Geforce 7600GT

Status
Niet open voor verdere reacties.

HenkeBakker

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 sep 2009
Berichten
2
Hoi, ik heb het volgende probleem en hoop dat jullie me daar bij kunnen helpen. Mijn systeem blijft hangen bij 2 spellen, Civilization 4 en The Sims 3. Het beeld blijft hangen (cursor werkt nog wel maar kan niets klikken) en kleine delen van het beeld raken door de war. Daarna kan ik alleen nog de computer uitzetten en weer aan om weer wat te kunnen doen. Ik heb al het een en ander opgezocht maar krijg het niet voor elkaar. Ik heb al gedaan:

Drivers herinstalleren, verschillende drivers proberen

Kast schoongemaakt, verschillende onderdelen weer opnieuwe geplaatst.

De temperatuur lijkt goed, in Windows 50 graden en in het spel tot 70, ook al loopt de kaart ook vast op lagere temperaturen, dus daar kan het waarschijnlijk niet aan liggen.

Mijn specs:
Intel Pentium Celeron D CPU 3,2 Ghz
1,50 GB RAM
Nvidia Geforce 7600GT (AGP, 512 RAM)

In de bijlage staat hoe het beeld er uit komt te zien na een crash.

Hebben jullie nog suggesties?

Bedankt!

Groeten Henk
 

Bijlagen

  • videocard.JPG
    videocard.JPG
    50,4 KB · Weergaven: 42
Als ik het hier zo lees, ga ik er toch vanuit dat je videokaart wel defect is. aan de kleuren te zien die je krijgt in het spel.
Al een andere videokaart geprobeerd?

Succes :thumb:
 
Bedankt voor je reactie, het zou kunnen maar hij doet bij normale windows dingen wel gewoon goed. Ik zat zelf te denken aan mijn power supply omdat die wat aan de magere kant is (300W). Ik hoop eigenlijk dat dat het is, die kost ongeveer 50e om te vervangen en een videokaart meer. Ik kan het niet met een andere proberen omdat ik geen andere heb en geen andere computer heb om het uit te proberen. Ik ga nog even proberen me grafische kaart bij iemand anders in de computer te zetten om te kijken of het daar aan ligt. In ieder geval bedankt!
 
Ik denk dat je voeding het wel makkelijk kan draaien, als ik je systeem zo bekijk.
Het is namelijk niet echt een stroom slurpende machine. iig Succes :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan