systeem hangt na WinXP login scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

SEEBUYFLY

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2001
Had goed werkend systeem, maar heb alle componenten verplaatst in een kleinere kast.
Bios gaat goed (default settings) en WinXP start via HDD op. Het inlogscherm van XP komt goed op en muis en keyboard werken dan nog een paar seconden. Ook als ik muis en keyb een paar seconden niet aanraak kan ik ze niet meer bewegen en hangt de pc dus blijkbaar. Weet iemand wat hier aan de hand is?
Ed
:confused:

aangezien je hele systeem (op de kast na) nog hetzelfde is, zou ik het eerst daarin zoeken, is de voeding wel "zwaar"genoeg ?

Ook de voeding heb ik meeverplaatst.....
Het enige wat volgens mij kan verschillen zijn de aansluitingen voor HDD, Power SW, Reset, ect op het Mboard. Het is een MS6167 mb en de gebruiksaanwijzing ontbreekt. De meeste kleine connectoren zitten op de juiste plaats, maar ik heb een "sleep SW" connector over. Op het mb heb ik een "key lock" aansluiting over, maar die connector had ik in die andere kast ook niet....
Kan het probleem met deze connectoren te maken hebben?

Laatst bewerkt:
Probeer de default settings vannhet bios eens terug te zetten,dit helpt nin een aantal gevallen wel.

Heb ik gedaan, maar systeem blijft hangen na login scherm. Heb alle "stekkertjes" losgehaald op het mb en alleen de Power en Reset connector aangesloten. Maakt blijkbaar niks uit....

Klinkt mij meer als een bios of softwarematig probleem.

Al eens geprobeerd om xp opnieuw te installeren maar dan met de optie "bestanden systeem niet veranderen" Ergens tijdens de installatie moet je kiezen op welke partitie of hd je xp wilt installeren. Doe dit op de zelfde partitie of schijf waar xp reeds opstaat. Je krijgt de vraag of je ntfs of fat wiltinstalleren maar daarbij krijg je de ook de optie bestandensysteem niet wijzigen. Doe je dit dan installeer je xp opnieuw maar blijven bestanden zoals email, mijn documenten games etc wel bewaard.

Vind ik nogal resolute oplossing. Heb net XP geinstalleerd en draait goed. Alles zijn "jasje" veranderen mag toch niks uitmaken. Enfin, ik rotzooi nog wel ff door. Er staat toch nog niet zoveel op de schijf. Ik laat re-installeren wel als laatste optie. Hoop dan wel dat de problemen verdwenen zijn. Weet je te vinden....haha
:p

Gr
Ed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan