Systeem herkent geen programma's meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvstrien

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2008
Hallo,

Ik heb een probleem:

als ik mijn laptop aanzet herkent hij geen programma's meer. de icoontjes blijven van die rare venstertjes. alleen als ik erop dubbelklik moet ik dus een programma selecteren om het te openen. verder geeft bijv. internetexplorer wel een icoon, maar reageert niet wanneer ik er op dubbelklik. OFTEWEL: ik kan niks meer, iemand enig idee wat dit is????

Mvg.

Kan een virus zijn. Heb je al geprobeerd een herstelpunt terug te zetten?

ik denk zelf ook aan een virus, maar een herstelpunt terugzetten? ik kan in windows helemaal niks meer doen..

Helemaal niets meer? Dus ook niet naar het internet voor een online virusscan?

Zo niet, dan kan je proberen om XP via de installatie cd te herstellen. Hieronder volgt een uitleg in het Engels

Code:
Configure your computer to start from the CD-ROM drive. For more information about how to do this, please refer to your computer's documentation or contact your computer manufacturer. 

Insert your Windows XP compact disc (CD) into your CD-ROM drive or DVD-ROM drive, and then restart your computer. 

(You can also boot with a Windows 98/Me Startup disk with CD support and run WINNT.EXE in the I386 folder on the CD)

When the "Press any key to boot from CD" message is displayed on your screen, press a key to start your computer from the Windows XP CD. 

When you see the following message displayed on the Welcome to Setup screen, press ENTER: 

To setup Windows XP now, press ENTER. 

At this point an option to press R to enter the Recovery Console is displayed. DO NOT SELECT THIS OPTION

On the Windows XP Licensing Agreement screen, press F8 to agree to the license agreement. 

Make sure that your current installation of Windows XP is selected in the box, and then press the R key to repair Windows XP. 

Follow the instructions on the screen to complete Setup.

geen herkenning programma's en recovery

Verhoog, de oplossing die je geeft is wel goed, alleen dat de registry standard gaat ingesteld worden. Dus de XP werkt dan wel opnieuw....
Maar alles dient opnieuw geinstalleerd te worden.

De bestanden blijven dan wel op de pc staan, maar je kan evengoed een backup nemen met een bootable cd rom met een backup programma.

Een volledige clean install van XP is toch aan te raden na foutmeldingen zoals deze.

En een redmiddel is in safe mode opstarten en systeemherstel te doen naar een vorige configuratie. Als dit lukt, backup nemen en een clean install doen van XP

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan