Systeem herstel schijf maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul-RT

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
6 dec 2003
Korte tijd geleden heb ik een Hp laptop van iemand 2e hands overgenomen.
Hierop draait 100% legaal Windows Xp Media center editie.

Mijn uitgangspunt is, dat ik deze laptop 100% legaal wil houden.
Ik wil graag een systeem-herstel cd-rom branden middels zijn eigen systeem. Daar is een optie voor.
Echter, als ik die wil gebruiken, krijg ik de melding, dat er maar 1 set van deze schijfjes gemaakt mag worden, en dat dat op deze laptop dus al is gebeurd.
De cd-rom is niet (meer) in bezit van de vorige eigenaar.

Kan ik dit middels het aanpassen van bijvoorbeeld een register-sleutel omzeilen?

Ik heb een manier gevonden om het te doen op een nieuwe HP desktop. Op de recovery-partitie (je D-schijf) is een bestand met de naam OSCDBoot.sys. Het is een zero-byte-bestand dat wordt aangemaakt zodra u uw eerste exemplaar van de ISO's te maken, en door haar aanwezigheid voorkomt dat u van het maken van nog veel meer. Verwijder dat bestand eenvoudig (of te verplaatsen naar uw C-schijf als je niet zeker weet), en de Backup and Recovery Manager zal u toelaten om nieuwe schijven te maken.

Als alternatief is er een map op de D genaamd ISOS, die de herstelschijf ISOS bevat. Je moet in staat zijn om ze gewoon te kopiëren naar uw C-schijf, en het gebruik Nero (of wat dan ook) om schijven te maken.

Bron

Ik heb een partitie van 8 Gb, die voor dik 7 Gb gebruikt is.
De partite E:\ heeft de naam "Hp_Recovery".
In de partitie zit een mapje met een hangslotje als symbool.
De map kan ik aanklikken, en dan zie ik alleen een waarschuwing.
Geen files.

De optie "Systeem bestanden weergeven" en "Verborgen bestanden en mappen weergeven" heb ik uiteraard aan staan.

Is het een optie, om dat in een andere pc te doen?

dit lege bestandje kun je niet vinden OSCDBoot.sys

Nee, dat bestand kom ik niet tegen. Niet in het register, en niet op de harddisken.
Ik zal dadelijk de harddisk eens aansluiten op een andere pc.

Als je een recover doet vanaf je recoverpartitie, kun je weer gewoon recovercd/dvd's maken.

De harddisk is leesbaar in een andere pc, maar de E:\ partitie laat zich daar niet zien.

@Coenraad:
Recover doen vanaf de recover partitie?
Dan heb je toch eerst de (oude) recover cd-rom nodig?

Als je hem hersteld naar de fabrieksinstellingen, kun je het resultaat bereiken wat je wilt.
Bij het opstarten F10, F11 o.i.d. indrukken (staat in de handleiding of de site van de fabrikant) en herstellen.
E voila je kunt alsnog recover cd/dvd's maken.

tijdens opstart F11 ingedrukt houden.

Hé, die kende ik nog niet.
Ga ik dadelijk proberen.

[edit]
Coenraad en Puppie: Dat werkt! Ik wacht nog 1 dagje, ivm bestanden vorige eigenaar. Thanx :thumb: [/edit]

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan