systeem herstel weer inschakelen na'...

Status
Niet open voor verdere reacties.

renate

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2001
hallo

ik heb het stappenplan voor Blastwormvirus gevolgd. Bij de regedit is geen msblast file gevonden
heb toch alles maar gedaan. Nu doet alles het weer.(trouwens gedownload via andere PC) Kan het systeemherstel weer ingeschakeld worden??

groeten Renate
bedankt voor het stappenplan

Als je niet meer besmet bent kun je systeemherstel weer inschakelen

Ik neem aan dat je ook de patch van Microsoft geinstalleerd hebt vanaf hier?

url

Je kunt systeemherstel weer inschakelen wanneer je weer "clean" bevonden bent, maar daar krijg je de al gemaakte herstelpunten helaas nietmeer mee terug. Die worden bij het deactiveren van systeemherstel namelijk verwijderd.
Maar de verstandige computergebruiker heeft altijd een backup. Toch?

Hier had ik ook nog een vraagje over. Een kennis van mij is ook besmet. Ik heb al een windows Update patch gestuurd. Ze zegt dat hij niet geinstalleerd kon worden omdat hij een andere taal is. Vandaag de Nederlandse gestuurd.

Mijn vraag is eigenlijk.....De pc is pas geinstalleerd, staan nog weinig eigen bestanden op. Is het niet makkelijker om systeemherstel te doen naar een "schone"datum? Of is dat te simpel gedacht.

2de vraag. Bestaat er een simpel firewall programm'tje voor leken? Of is Zone alarm al simpel genoeg? (vind ik niet)

Geplaatst door Tanja1968
Mijn vraag is eigenlijk.....De pc is pas geinstalleerd, staan nog weinig eigen bestanden op. Is het niet makkelijker om systeemherstel te doen naar een "schone"datum? Of is dat te simpel gedacht.

Indien je een herstelpunt hebt in windows xp, dan kun je nog wel terug inderdaad.

Denk dat het Norton Internet Security wordt, heb het sinds gisteren (pas) er ook opstaan. Ik werk nooit met een firewall omdat ik er weinig van snap. Maar sinds het virus moet het wel heb ik gelezen.

Bedankt voor je reactie. En wat betreft systeemherstel....weet je daar ook iets van? Of dat een oplossing is?

[edit] ok, systeemherstel it is:D . Vraag en antwoord kwamen tegelijk [/edit]

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Tanja1968
Bedankt voor je reactie. En wat betreft systeemherstel....weet je daar ook iets van? Of dat een oplossing is?

Al antwoord gegeven daarop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan