Systeem-iconen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Nubi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nubi

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2002
Hallo :)

Ik heb Windows XP en kan mijn systeem iconen niet meer veranderen. (Deze computer en prullebak)
Als ik ze veranderd heb in mijn eigen iconen (via eigenschappen etc) blijven ze oké tot ik mijn computer opnieuw opstart, dan zijn het weer systeem-iconen.
Dit is gekomen nadat mijn computer is gecrasht door "spelen" met Tweakui, de dynamic libery dll was in de war. Ik heb toen systeemherstel gedaan. Sinds die tijd staat er bij eigenschappen, bureaublad, pictogram aanpassen een *windows* icoontje bij. Dit is niet te verwijderen en na opnieuw opstarten staat het dáár steeds weer op i.p.v op het Deze computer icoontje. Het is een luxe probleem, maar het irriteert me dat ik dat niet meer goed krijg :(
Ik hoop dat ik het zo goed uitgelegd heb en misschien weet iemand de oplossing.
Ik heb geen XP cdrom, maar een clarity install systeem.

Ik ken het probleem!
Heb er diverse keren over gepost op Helpmij, zonder oplossing.
Het is verdwenen na meerdere malen een schone herinstallatie te hebben gedaan.

[EDIT]verwijderd, ik had niet goed opgelet:o [/EDIT]

Laatst bewerkt:
@Buffy, vraag was inderdaad 3x gesteld, maar ook 3x gesloten. M@rio heeft 1 topic weer opengemaakt. Deze dus;) De berichten van de crosspost zijn hier ook verwijderd.

Geplaatst door Tanja1968
@Buffy, vraag was inderdaad 3x gesteld, maar ook 3x gesloten. M@rio heeft 1 topic weer opengemaakt. Deze dus;) De berichten van de crosspost zijn hier ook verwijderd.

:o OK, mijn excuses - vooral ook aan Nubi.

Sorry

Dank je Buffy.

Ik heb per ongeluk een XP probleem in diversen gezet.
Mario maakte mij er op attent dat het in XP moest, wat ik ook gedaan heb, maar toen kwam het probleem onder welk kopje; foutmeldingen of software, alletwee
dus gedaan, wat niet de bedoeling was.
Sorry voor het crossposten in mijn onwetendheid

Dag, Nubi :rolleyes:

Tja, en ik gaf een uitvoerig antwoord terwijl Mario de boel sloot. Dus, wèg antwoord.
Een beetje zenuwachtig gedoe vind ik.

Geplaatst door Dick Borstlap
Tja, en ik gaf een uitvoerig antwoord terwijl Mario de boel sloot. Dus, wèg antwoord.
Een beetje zenuwachtig gedoe vind ik.

Ik kreeg een melding dat dit een crosspost was en ik vertrouw op de aangever / aangeefster.

Dat je posting weg is is een kwalijke zaak maar laat je dat niet weerhouden om het nogmaals te posten

Iconen

Ik begrijp uit de antwoorden dat een schone installatie de oplossing is. Wat ik al gedaan had, is een ander account instellen. Bij dat andere account werken de iconen zoals ik dat wil, dus blijvend veranderbaar, dat is dus ook een optie. Ik had het wel leuk gevonden als er een simpelere oplossing was geweest :)

Dag, Nubi

Heb je dat andere account al helemaal ingericht?
Je zou eens kunnen kijken of je wat met
start/rechtsklik deze computer/eigenschappen/geavanceerd en dan middelste. Er is een mogelijkheid om instellingen te kopieeren van de een naar de ander.

Bijna helemaal ingericht Ik heb gekeken naar wat jij opperde, maar verwijderen en kopieren naar... blijven grijs, dat werkt dus niet.

Dag, Nubi

Heb ik toen ook gedaan, nieuw account. Maar het werd een beetje een rommeltje, je kunt accountnamen niet makkelijk veranderen (of helemaal niet).

Een schone herinstallatie, die gladjes verloopt, is de enige oplossing volgens mij.
Ik heb indertijd het web afgestruind naar andere oplossingen, maar de kwestie komt zo weinig voor dat ik geen enkel ander geval tegenkwam.

Ik heb er nu al een hele tijd geen last meer van, zie
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=125812
(Er waren nog meer threads maar het archief houdt blijkbaar op bij 01-01-03.)

Ik herinner me nog iets.
Bij een gladjes verlopende schone installatie van XP kan ook horen dat je van te voren de volgorde van je pci-kaarten bekijkt. Het zou kunnen dat je de volgorde moet wijzigen.
Bij mij heeft dit een rol gespeeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan