Systeem is trager geworden

• Onderwerp starter Onderwerp starter mcl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Besturingssysteem
Windows 10
Office versie
2022
Hallo,
Ik had 4x2 GB werkgeheugen, nu heb ik dat uitgebreid naar 2x8GB gerheugen.
Er zit ook een nieuw moederbord op (de andere was na 1 1/2 jaar kapot gegaan) maar het syteem is trage geworden.
als ik bv iets zoek op mijn systeem, dan blijft het blauwe bolletje een tijde draaien, terwijl ik dat niet had.
Kan ik nog iets doen om het systeem sneller te maken? Heeft het iets te maken met de uitbreiding van mijn werkgeheugen.
Groet,
Martin

Begin svp bij het begin. Als er een nieuw moederbord in is gekomen, neem ik aan dat Windows vanaf de 'grond' opnieuw is geïnstalleerd, klopt dat?
Zijn de moederborddrivers (DVD's) ook allemaal geïnstalleerd, zijn alle updates van Windows binnen?
Vertoont 'hardware' in configuratiescherm nog vraagtekens en / of cirkels met kruizen erin?

Hallo gast0225.
a. Windows 7 is er opnieuw door de winkel opgezet, omdat ik het opnieuw bij Microsoft moest aanmelden.
b. Moederbord drivers zijn allemaal geinstalleerd (alles werkt!) en de updates van Windows zijn gereed.
c. Er zijn geen vraagtekens en/of cirkels bij Apparaatbeheer

Groet,

Martin

Het kan aan heel veel dingen liggen.
Ik noem er een paar:
- er was nog geen virusscanner geïnstalleerd toen je de machine aanzette en terwijl je die installeerde was je onbeschermd en heb je al ellende binnengehaald....
- het moederbord is door de winkel niet optimaal geconfigureerd , m.a.w. het staat op 'standaard' instellingen die in principe altijd wel zullen werken, maar niet altijd snel...
- is het geheugen juist geconfigureerd...
- staan de geheugenreepjes in de juiste voetjes? (bij meer dan 2 voetjes...)
- is de indexering van Windows voltooid...?
en zo zijn er nog wel een aantal mogelijke oorzaken te noemen.
Weet jij echt 100% zeker dat Windows geen updates meer voor je heeft? Ook niet als je Windows update laat zoeken naar software van 'derden'?

Hallo gast0225,
Dit is voor mij te technisch.
DE winkel (Alternate) die het geheugen geplaatst heeft, heeft dit gedaan in een PC van hun eigen merk, dus ik neem aan dat zij de 2 sims goed geplaatst zijn.
V erder hoop ik dat je me wat aanwijzigen kan geven om het syteem te optimaliseren, graag wat eenvoudig.
Groet en alvast bedankt.
Martin
PS. Ik heb nogmaals gechecked voor de updates en die zijn allemaal binnen.

Alternate, hm, ik doe v.w.b. hun afleveringskwaliteit geen uitspraken (heb daar zelf helaas een wat mindere ervaring mee).
Ik kan van hieruit jouw mobo niet configureren naar de actuele stand van zaken v,w,b, de in de machine aanweizge hardware. De helpdesk van Alternate heeft in hun database jouw systeem, bel ze eens.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan