Systeem klapt eruit tijdens branden

• Onderwerp starter Onderwerp starter FOXY
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

FOXY

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2002
Hallo, ik heb een probleem tijden het branden met nero, als ik wat weg wil branden dan klapt mijn systeem eruit, om vervolgens opnieuw op te starten, nu heb ik laatst mijn 2 harde schijven eruit gehaald, 1 van 30 gig en 1 van 40 gig en die omgeruild met 1 van 120gig met 8mb cachee, ligt het daaran, ik heb aan de slave of master instellingen niks verandert van mijn dvd speler of brander, en mijn harde schijf staat als master. Wie weet hoe dit kan???

Welke Windows heb je?
Welke Nero versie heb je?

Voor Win2000 en WinXP
Doe dan ff het volgende ga naar;
Deze computer>eigenschappen>geavanceerd>opstart- en herstelinstellingen>vinkje weghalen bij "automatisch opnieuw opstarten".
Zo krijg je een foutmelding i.p.v. dat de pc opnieuw opstart.

Ik heb Windows XP pro, en Nero 5.5.10.0, maar met die instellingen los ik het probleem niet op, kan het zijn dat ik wat moet veranderen aan de master/slave instellingen van mijn dvd speler of brander?

Je lost met die instellingen idd het probleem niet op, maar je krijgt dan wel een foutmelding.
Mischien dat we dan wijzer worden.;)

De meeste branders willen graag als master op de Secondary IDE met niks erachter.

Oke, ik ga ff kijken of dat zo staat bij mij, zo niet dan lees je dat wel hier, tot zover bedankt alvast voor je meedenken.

Okeeee, ik heb ff gekeken en mijn brander staat op master en mijn dvd player als slave op de secondary ide, mijn harde schijf staat als master, dus bij mij wten klopt het hardwarematig aardig, maar hoe kan die er tijdens het branden uitklappen, ik heb van morgen me systeem geformateerd en alles er nieuw en vers op, ook alle updates zijn gedaan, misschien zie ik nog wat over het hoofd???

Kijk eens of het uitmaakt als je de DVD als slave achter je hardeschijf zet (primary IDE).
Zo zit er niks achter je brander.

Heb je nog naar die "instelling" gekeken, zodat je een foutmelding(blauwscherm) krijgt i.p.v dat de pc opnieuw opstart.

Die instelling heb ik gedaan. ga nu weer ff kijken of het in zijn geheel weer werkt. Mocht het niet zo zijn dan meld ik me hier weer, tot zover bedankt.
wink.gif

Oke die instelling schiet ook niet echt op, je krijgt dan het blauwe scherm, en moet vervolgens nog opnieuw opstarten, maar het vreemde is dat ik wel kan kopieeren van cd naar cd, en als ik een image wil branden dan klapt die eruit, vreemd toch? wie weet nog iets wat ik over het hoofd zie?
confused.gif

Geplaatst door FOXY
je krijgt dan het blauwe scherm,
Dat is nu de bedoeling zo als ik al eerder aangaf.
Graag ff vermelden wat er precies in het blauwe scherm staat.:)

Oke, hier dan de foutmelding, ik hoop dat je er wat mee kan;

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Dan een heel verhaal van windows, en dan de volgende foutmelding;

STOP: 0X00000001 (0X2DAB0F40, 0x00000002, X00000000,0XF87F0E6F

USBUHCI.SYS-ADRESS F87F0E6F base at F87EE000,
DATESTAMP 3d6ddc30

Ik hoop dat je hierwat mee kan, bedankt alvast.

Laatst bewerkt:
Staat er in het "hele verhaal van windows" nog een bestand vermeld?
Heb je een moederbord met een VIA-chipset?

Oef, daar heb ik niet opgelet, op die andere foutmelding, ik had opgeschreven wat in hoofletters stond, ik dacht dat dat het was, en Ja ik heb een MSI KT4V moederbord met VIA chipset.

Ja had ik gedaan, maar heb het nu maar weer een keer gedaan, je weet immers nooit, wel ik zal zo wel weer een cd gaan branden, de zoveelste
confused.gif
Bedankt alvast weer voor je moeite
wink.gif

Let dan ff op of er een bestand vermeld wordt als je weer een blauwscherm krijgt.
Wat je ook nog kan proberen is je geluidskaart verder van de videokaart te zetten.
Als ik op je stopfout ga zoeken kom ik veel antwoorden tegen dat er een conflict met pci kaarten is.(IRQ)

oke, ik snap er nu niks meer van, ben ik een programma aan het uitpakken met Winrar, klapt die er ook uit, dit is nu de foutmelding;

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

STOP: 0X000000D1 (0X373F9E98, 0x00000002, X00000000,0XF87F0E6F

USBUHCI.SYS-ADRESS F87F0E6F base at F87EE000,
DATESTAMP 3d6ddc30

In de rest van het blauwe scherm word geen programma genoemd, alleen het standaard verhaal van Windows,
sad.gif
Wie snapt deze foutmeldingen, en wie weet de oplossing. Thanx alvast.

Schakel in je bios je usb eens uit..........
en probeer het dan eens opnieuw.

soort gelijke melding heeft mijn broer ook gehad,en na wat klooie was dit dit oplossing

suc6

Pffffff, het blijft gebeuren, zelfde foutmelding, ik heb laatst een harde schijf erin gezet van 120Gb Western D. met 8mb cachee, is de enige harde schijf die erin staat en staat als master, kan dit het soms zijn????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan