Systeem loopt Niet Lekker

Status
Niet open voor verdere reacties.

henrydev

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2008
Hallo , mijn probleem is dat mijn systeem niet zo Snel loopt als ik had ged8 ik neem dan ook aan dat er iets dwars zit het duurt ook vrij lang voordat een spel geinstalleerd is terwijl hij dat met mijn vorige systeem nog Sneller deed :S

Ouwe Systeem :

Intel Core 2 Duo E4300 @ 1,8 ghz
MSI p965 Neo
Nvidia Geforce 7600 GS 512mb
Windows XP
2,0 GB Ram

Nieuw Systeem

Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2.4 ghz
Asus p5b-vm se
Nvidia GEforce 8800 GTS 640 mb
Windows Vista
4,0 GB Ram

Hij koelt wel goed ik heb speedfan geinstalleerd en de cpu is nu 49 Graden

Waar kan dat aan liggen

Groeten Henry

Euhm het merk weet ik zo gauw niet , gister nog gelezen geen sweex of trust of andere **** , maar het is een 520 watt

Trouwens ik heb met het nieuwe systeem de cpu heel erg warm gehad de computer sloeg uit de cpu gaf bij speedfan 96 Graden aan , Koeler niet goed geplaatst , zit er nu Goed op en is constant 35 / 42 Graden , kan het daar ook aan liggen dat me cpu het te warm gehad heeft ?

En met het opstarten geeft hij ook wat aan : Intel CPU uCode Loading Error Press F1 To Resume

Laatst bewerkt door een moderator:
ik denk het niet, aangezien je cpu nu wel op normaal temp draait.
probeer is je pc te belasten met een programma, bijv, Everest of Burnin.
En kijk dan ff naar de temp

Check ook ff de koelpasta

Laatst bewerkt:
Jullie zijn op de verkeerde weg.

Die melding betekent dat het bios de CPU niet goed herkent en daardoor niet goed/volledig ondersteunt.

Alleen een bios-flash naar een andere versie, wanneer die beschikbaar is, zou het probleem op kunnen lossen!!

Update je BIOS, het kan zijn dat je mobo je processor niet herkend

hahaha Ik ben net telaat:P:P

Laatst bewerkt door een moderator:
ow oke een bios flash maar ik zou niet weten hoe dat werkt enzo is dat gewoon een progje heeft iemand een link voor mij dat zou geweldig zijn voordat ik zelf de boel in de war schop ? :P dan ben ik nog verder van huis , idgv allemaal alvast bedankt voor de Moeite :thumb::thumb:

ik denk het niet, aangezien je cpu nu wel op normaal temp draait.
probeer is je pc te belasten met een programma, bijv, Everest of Burnin.
En kijk dan ff naar de temp

Check ook ff de koelpasta

Ik heb hem 100 % Belast met Hot Cpu Tester maar hij gaat niet erg veel omhoog hooguit 5graden

Zucht werkt de download link Niet , Kan webpagina niet vinden :S BTW liggen de asus websites plat of licht het probleem bij mij ik kan op elke site behalve asus , het gaat allemaal weer soepeltjes Hier ;) Kan iemand even proberen http://www.asus.nl / http://www.asus.com

Laatst bewerkt:
Van de Asus site:

Intel® Quad-core CPU Ready
LGA775 socket for Intel® Core™2 Extreme / Core™2 Duo / Pentium® D / Pentium® 4 / Celeron® D Processors
Compatible with Intel 05B/05A/06 processors
Intel Hyper-Threading Technology ready
* Refer to www.asus.com for Intel CPU support list
* Please update the latest BIOS to support Intel Quad-core CPU

Een bios update moet het verhelpen

Je hebt toch wel een biosupdate gedowload he?
Zoja:
Ik kan dit niet genoeg benadrukken maar LEES eerst zorgvuldig hoe je een biosupdate uitvoert. Als je niet zeker bent van jezelf begin er dan niet aan want het is niet geheel zonder risico. Vraag anders een kennis/vriend/familielid dit voor je te doen.

Succes!

Mvrgr,

René

Hier een link naar de uitleg en download van Asus Live Update.

Inderdaad, zorgvuldig te werk gaan en sowieso MET DRAAD aan internet verbinden en NIET DRAADLOOS!!!!!

http://support.asus.com/technicaldocuments/technicaldocuments_content.aspx?no=714

Misschien is het beter om de update binnen te halen (downloaden) en dan alles wat je niet nodig hebt af te sluiten, ook internet en virusscanners etc. Na het gedownload te hebben vanaf die file updaten. Zo doe ik het, maar géén garantie he. Het kan alsnog fout gaan.

jah als het fout gaat dat zien e dan wel weer , :p ik ga er ff niet vanuit

maar hij is nu met Asus UIpdater bezig ik heb gedaan zoals op de plaatjes , hij zei zelf al dat er een nieuwere versie beschikbaar was ik moest op next klikken en hij is hem nu aan het updaten , Ik w8 af :)

nou de bios updater heeft zijn taken afgerond , heb hem opnieuw opgestart en nou valt er nog niet echt veel te merken dat ene staat nog steeds in beeld van Intel Cpu UuCOde loading error Press f1 to resume , maar ik d8 laat ik de bios updater nog eens checken , en waar eerst stond A newer version applicated is detetected Please update first , Daar staat nu : Sorry ! There`re No Proper BIOS Images Files on the server! Is dit een teken dat hij dan toch geinstalleerd is ? Zoniet Breng ik hem wel weg :( want ik heb ook nog problemen met het internet ook al gemeld in dit forum maar volgens mij weet niemand er wat vanaf , Kan wel internetten maar geen live messenger en ik kan ook geen updates binnen halen dan geeft ie aan dat er wat met het netwerk is , er staat bij de verbinding ook een geel schildje met een uitroep teken , enig idee Iemand ?

Groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan