Systeem loopt vast bij elk OS

Status
Niet open voor verdere reacties.

jakkemaz

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2002
Hallo

Ik weet niet of dit de juiste sectie is waar ik dit probleem dien te plaatsen, maar op deze manier kom ik er wel achter.

Ik heb een Medion pc, pIV 3.0 Ghz, met voorgeïnstalleerde XP home edition. Wanneer ik het systeem opstart, loopt hij na een 5tal minuten steeds vast.

Ik dacht dat het misschien aan bepaalde software te wijten zou zijn en wou via systeemherstel teruggaan naar november. Hij was hier bijna klaar mee en liep ook weer vast, met als gevolg "Onherstelbare systeemfout" en dus helemaal niet meer op te starten.

Nu wilde ik nog wel mijn data recoveren via Knoppix, maar ook hierbij loopt ie vast na 5 minuten.

Ik veronderstel dat ik hieruit mag afleiden dat er iets grondigs mis is met mijn harde schijf?

Bedankt
Jan

Kun je nog wel in de veilige modus komen?
Zo ja start dan eens op via laatst bekende werkende configuratie.

Krijg je foutmeldingen tijdens het vast lopen.

Als je systeem na 5 min ehct 'bevriest' dan denk ik dat het eerder ergens anders aan ligt dan aan je hardeschijf. Bijvoorbeeld geheugen of processor.

Je kunt misschien temperatuur (via bios) eens controleren van je processor om te kijken of de fan nog wel goed draait. Je kunt geheugen testen met een tooltje als memtest86 (http://www.memtest86.com/) die installeerbaar is op een bootable CD.

Check ook je koeling even. Draaien je ventilatoren wel goed? Het kan dus ook aan te hoge cputemperatuur liggen....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan