Systeem loopt vast na DVD laden

Status
Niet open voor verdere reacties.

rfrolfes

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2001
Hallo,

Ik zit hier bij een kennis, en die heeft een pc met deze klacht:

Het probleem is, dat na het opstarten van de pc je prima een DVD kunt bekijken, maar als je de dvd eruit haalt, en daarna weer in de lade stopt, loopt de boel vast met een leeg zwart scherm.
Alleen pc uitzetten kan dan nog.
Dat doet hij trouwens ook met een audiocd.

Kunnen jullie mij helpen?

Rien

Laatst bewerkt:
Verwijder de log uit je posting, want die worden niet hier op het forum meer nagekeken. Ga daarvoor naar andere sites, zoals http://www.nucia.nl
(die site zou mogelijk vandaag uit de lucht kunnen zijn heb ik ergens vernomen).

Je kunt ook voor een voorlopige analyse de nu geplakte inhoud van de Hijackthis log door de analyse-website http://www.hijackthis.de halen (dus plakken in het grote vak, en dan op Analyze drukken).

Heb ik trouwens al even voor je gedaan, en niets gezien dat direct een virus e.d. aanduidt.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Het probleem is nog niet opgelost....
Het vreemde is dat na opstarten het 1 keer lukt om een dvd af te spelen, maar na het laden van een andere (willekeurige) dvd loopt de pc dan met een zwart scherm vast.
Harde reset is dan de enige mogleijkheid.

Zo een paar dingen die je kunt proberen:
1. Maak eerst een herstelpunt: Start -> (Alle) Programma's -> Bureauaccessoires -> Systeemwerkset -> Systeemherstel
2. Ga naar deze webpagina en gebruik het aangeboden Fix It programma of voer handmatig de stappen uit die je voor Vista en XP daar aantreft om de waarden van Upperfilters en en Lowerfilters m.b.t. je dvd-apparaat te verwijderen uit de registry. Vergeet niet om opnieuw op te starten daarna.

Levert bovenstaande geen resultaat, verwijder dan de DVD-speler uit Apparaatbeheer door op Del te drukken. (Apparaatbeheer: [Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc)
Start hierna de computer opnieuw op en kijk of het beter gaat.

Levert dat ook geen resultaat, kijk of Windows wel correct op de hoogte wordt gehouden van 'updates' als het gaat om wisselingen van CD's en DVD's in de speler ("Auto Insert Notification").
Kijk (als je XP hebt) hier voor een klein reparatieprogramma.

Werkt ook dit niet, kijk dan even hier, en gebruik
- Onder Methode 2: "Stap 1: De computer opstarten met alleen de essentiële software". Dat staat verder uitgewerkt in deze link
- Methode 3

Werkt ook dit niet, start de "Probleemoplosser voor dvd". Hoe je die start staat hier.

Werkt ook dit niet, vraag je dan eens af of je programma's als Alcohol 120% of Daemon Tools (voor o.a. het 'verbergen' van je fysieke CD/DVD apparatuur) gebruikt. Indien ja, deïnstalleer die software, herstart de pc, en kijk of het probleem dan weg is.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dank je wel!
Ik ga dit eerdaags even proberen.

Je hoort nog.

Rien

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan