Systeem map maken (zoals My Documents bijv.)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pinoenzo

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2007
Berichten
23
Ik zit op het werk met een probleem.

wij gebruiken Canon software voor het maken van software.
Zoombrowser heet het. Deze ondersteund het opslaan van foto's rechtstreeks op de computer.
Dus geen extra werk meer van camera aansluiten of memory card eruit halen.
Het nadeel is dat Canon na versie 4 van Zoombrowser de functionaliteit eruit heeft gehaald dat je op een netwerk drive de foto's kunt wegschrijven.
In Zoombrowser kun je ze overigens wel keurig zien.
plaatje1.gif


hij geeft zelfs aan dat je niet op de CD-drive kan wegschrijven

Tijdens het laden van het geintegreerde programma RemoteControl (om de foto's dus te maken en op te slaan) kun je de locatie van de foto's aangeven.
Hier zijn de drives verdwenen maar de CD-drive staat er wel tussen.
plaatje2.gif



Goed. Om een lang verhaal (wat het inmiddels is geworden) kort te maken.

Ik heb de map "FOTOS PERSONEEL" op mijn bureaublad gemaakt. Deze verwijst naar een lokale locatie.
Op dit moment sla ik daar de foto's op en als ik klaar ben met schieten dan verplaats ik de foto's.
Ook is de map Mijn Documenten zichtbaar. Dit is een systeemmap van mij profiel die in het netwerk hangt. Ik kan ze ook daar opslaan, maar dat is niet de bedoeling.

Nu vraag ik mij af. Kan ik de locatie van FOTOS PERSONEEL aanpassen zodat deze naar een netwerk locatie verwijst.
Of kan ik een map maken net zoals MIJN DOCUMENTEN en hier het netwerk pad in aanpassen?

Snelkoppelingen naar een netwerkdrive ziet het programma niet.

Lastige vraag, wellicht zit ik hier ook fout. Maar ik werk met Windows XP en eigenlijk wil ik gewoon weten of het technisch kan.
 
Laatst bewerkt:
Ha die Pinoenzo,

Wat jij voorstelt kan niet. Ik vind het sowieso erg raar dat je geen schijven ziet behalve je CD-rom en bureaublad. Als dit bewust ingebouwd is in het programma vind ik dat een rare keuze.

Overigens zou het misschien wel kunnen maar dan moet je werken met hardlinks (het systeemequivalant van een snelkoppeling) en het kenmerk "systeem". Maar dan nog betwijfel ik of de locatie gezien wordt als een systeemlocatie die in dat venster wordt weergegeven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan