• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

systeem melding onvoldoende bronnen formule foutje ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

rienjanssen

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2006
aanpassen dropdown menu ??

Hallo
forum experts
deze vraag is door mij al eerder gesteld !

Na wat geknutsel heb ik dan toch met hulp van dit forum een leuk programmaatje geschreven, met een beetje hulp van iedereen is het perfect !!

waarvoor dank

mijn laptop is het er niet mee eens en geeft een venster met een uitroep teken en de volgende tekst.

ER ZIJN ONVOLDOENDE SYSTEEMBRONNEN VOOR EEN VOLEDIGE WEERGAVE

ik klik het weg en kan gewoon verder werken

Maar als ik het bestand op een andere sterkere pc ook nog eens probeer dan heb ik het zelfde
kijk eens naar het uitgekleedde bestand de gegevens die nodig zijn staan er in

ik hoop dat iemand weet wat er aan de hand is zelf denk ik aan de formule in d23

wie weet wat dit is !!??
groet Rien

Bijlagen

Laatst bewerkt:
ik hoop dat iemand weet wat er aan de hand is zelf denk ik aan de formule in d23

De combobox is niet goed.
Je hebt de combobox gevuld met de gegevens van de D-kolom in data. Dat zijn nogal wat regels.
Als je de combobox verwijdert en vervangt door code dan heb je dat probleem al opgelost.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

hallo
je zegt

Je hebt de combobox gevuld met de gegevens van de D-kolom in data. Dat zijn nogal wat regels

Dat moet ook want het orginele bestand bestaatuit 750 adressen

groetRien

Je blad data gaat tot cel BW3879. De lijntjes staan tot AI879. Te controleren met End Home, je springt dan naar de laatst in gebruik zijnde cel.
Gooi alle overbodige cellen er eens uit. Scheelt een hoop denk ik.

Kijk eens op de site van Luc Heyndrickx http://www.newbytes.be/ onder Excel bij Bestandscompressie.

Deze add-in kan je wel vooruit helpen vermoed ik.

Laatst bewerkt:
hallo
je zegt

Je hebt de combobox gevuld met de gegevens van de D-kolom in data. Dat zijn nogal wat regels

Dat moet ook want het orginele bestand bestaatuit 750 adressen

groetRien

Begrijp ik maar wat is het belang om de namen Piet en Joost meer dan 1 keer te vermelden. Mijn idee is om na een keuze te zoeken op adressen die van Piet danwel van Joost zijn.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Begrijp ik maar wat is het belang om de namen Piet en Joost meer dan 1 keer te vermelden. Mijn idee is om na een keuze te zoeken op adressen die van Piet danwel van Joost zijn.

Roncancio

Joosten Piet hebben meer dan 1 bedrijf en ik kan alleen op deze ( mogelijk omslachtige manier ) op het werkblad koppelingen tot stand brengen

Hoe zou ik dan volgens jou moeten zoeken ??
groet Rien

Laatst bewerkt:
Ik bedoel zo iets. Maar misschien is dit niet wat je bedoelt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Rocancio

Bijna perfect ( hoe is het mogelijk !!!)

alleen wil ik er wel op wijzen dat er in de orginele versie 750 adressen komen

nu heb ik henk op 2 plaatsen in gevoegd en die worden (nog) niet herkend de mogelijk heid om regelmatig aan te passen wil ik wel behouden

groet Rien ( bedankt alvast)

Rocancio

Bijna perfect ( hoe is het mogelijk !!!)

alleen wil ik er wel op wijzen dat er in de orginele versie 750 adressen komen

nu heb ik henk op 2 plaatsen in gevoegd en die worden (nog) niet herkend de mogelijk heid om regelmatig aan te passen wil ik wel behouden

groet Rien ( bedankt alvast)

Ik heb de code bewust niet verder laten zoeken dan regel 15 omdat anders je regel met Totaal wordt overschreven.
De macro maakt nu het hele bereik leeg (vanaf d23) en vult dan de gegevens in.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Roncancio

ziet er goed uit

wat ik nog niet kan zien is dat

in de eerste regel de eigenaar moet komen staan
en in de regels er onder alle sub lokatie's

en als frieda ook een aantal bedrijven op haar naam heeft dan zie ik haar niet in het uitrol menu

groet Rien

wat ik nog niet kan zien is dat

in de eerste regel de eigenaar moet komen staan
Is nu in orde.

en in de regels er onder alle sub lokatie's
Ik zie geen sub lokaties bij DATA!

en als frieda ook een aantal bedrijven op haar naam heeft dan zie ik haar niet in het uitrol menu
Nu wel.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Roncancio

Je hebt me goedvooruit geholpen ik heb nu in de gaten wat de vba code doet
het toevoegen in het uitolmenu daar heb ik de volgende vraag over.

kan het toevoegen van nieuwe eigenaren ook zo verlopen datalsik in data kolom d
een koppeling maak dat die naam ook weer vanzelf op alfabet in het rolmenu verschijnt

Want dan is het makkelijker collega's met hetprogramma te laten werken
voor de rest voldoet het programm uitstekend
groet Rien

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan