Systeem niet op standby

Status
Niet open voor verdere reacties.

giezenjh

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2003
Windows XPpro
Iedere keer dat ik opstart krijg ik het venster met de melding, zie bijlage.
Het lukt mij niet en ook mijn omgeving niet om dit vervelende bericht definitief te verwijderen.
Ik kan het wel verwijderen maar bij de volgende opstart staat ze er weer.
Hebt U enig advies voor mij?
B.v.d. en m.v.g.
Ko

Laatst bewerkt:
Ik kan echt niet lezen wat er staat.

Hallo Patrckt,
Ik ben met een verhuizing bezig vandaar wat late reactie.
Eerst bedankt voor de reactie.
Originele printscreen was iets van 438kb als ik mij goed herinner, de bijlagen mogen echter maar 100 kb groot zijn dus heb ik hem verkleind en dacht jullie slagen er wel in om hem weer groter en leesbaar te maken.
Ik type de tekst nu maar:

Systeem niet op stand-by (Naam van het venster)

De Microsoft.NET Framework v1.1.4322 update-service verhindert dat deze computer naar de modus stand-by kan overschakelen.
Stop de service en probeer het daarna opnieuw
OK

Dit is dus de hele tekst van het bericht.
Ben benieuwd of je nu een advies hebt hoe dit hinderlijke venster dat na iedere opstart te voorschijn komt en weer weggeklikt moet worden voor dat je verder kunt gaan.

In afwachting m.v.g.
Ko

Laatst bewerkt:
systeem niet op stand-by

Hallo Patrckt,
Ik ben met een verhuizing bezig vandaar wat late reactie.
Eerst bedankt voor de reactie.
Originele printscreen was iets van 438kb als ik mij goed herinner, de bijlagen mogen echter maar 100 kb groot zijn dus heb ik hem verkleind en dacht jullie slagen er wel in om hem weer groter en leesbaar te maken.
Ik type de tekst nu maar:

Systeem niet op stand-by (Naam van het venster)

De Microsoft.NET Framework v1.1.4322 update-service verhindert dat deze computer naar de modus stand-by kan overschakelen.
OK

Dit is dus de hele tekst van het bericht.
Ben benieuwd of je nu een advies hebt hoe dit hinderlijke venster dat na iedere opstart te voorschijn komt en weer weggeklikt moet worden voor dat je verder kunt gaan.

In afwachting m.v.g.
Ko

Nog geen veredere reacties ontvangen, vraag nog niet opgelost.
Ko

Maestro, sorry voor het late antwoord. Normaal wordt een antwoord gemeld en daar reageer ik dan op. Ik heb helaas jouw antwoord gemist, vandaag pas gezien en uitgevoerd.
Net 1.1 laat zich niet verwijderen, verwijderbericht staat op een screenshot 476 kb, als ik die verklein naar 100kb is hij onleesbaar, zie voorgaande correspondentie, was ook een probleem.
Hotfix, idem laat zich niet verwijderen maar geen melding, er gebeurd gewoon niets, ook deze staat op een screenshot.
Net 2 heb ik geinstalleerd, die staat nu in de softwarelijst.
Net 3 staat al in de softwarelijst.
Jammer, ik hoopte dat ik nu eindelijk van dat steeds opduikende bericht af was.
Maestro, in iedergeval nog bedankt voor jouw voorgaande reaktie, misschien heb je na dit bericht nog een nieuw advies, ik hoop het.
B.v.d. en m.v.g.
Ko

Helaas voor jou weet ik geen andere (werkende) oplossing dan .Net 1.1 er vanaf te gooien.
Zal eens zoeken hoe je een onwillige .Net installatie er toch nog af kunt krijgen.

Wat betreft je screenshot, sla die niet op als .bmp maar als .jpg, .gif of .png dit zijn veel kleinere bestandsformaten. (waar je bij .jpg en .png nog kunt kiezen om het bestand te comprimeren)

oplossing

Ik heb ECHT OP ALLES een oplossing met computers. Maak computers in de omgeving en ook deze moet echt wel lukken.

Meestal moet ik het in het echt even zien, maar misschien werkt dit.
Ga als volgt even te werk:

1) probeer een update te doen naar versie 2.
2) open windows\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322\updates\M928366
Nummer M928366 is de folder waar de updates inzitten van Framework. Zoek het deinstalleer icoon en voer het uit. Verwijder verdere folders van Framework/ Windows Installer. Download daarna een versie later, nummer 2.
3) Om ervoor te zorgen dat .Net Frame iedere keer weer opstart als je opnieuw opstart, ga naar configuratiescherm>systeembeheer>services. Rechtermuisknop op hetgeen wat je wilt laten stoppen (service) en kies dan eigenschappen. Verander van AUTOMATISCH naar HANDMATIG. Klik ok. Rechtermuisknop de service opnieuw en klik dan stop/disable.
**(snel naar services: start>uitvoeren>typ msconfig...enter>klik de services knop aan)**

Ik hoop dat dit wat heeft opgelost voor je. Veel succes!

ps: kijk ook eens op de microsoft site, wel in het engels.
http://support.microsoft.com/kb/318785

Ik heb ECHT OP ALLES een oplossing met computers. Maak computers in de omgeving en ook deze moet echt wel lukken.

Meestal moet ik het in het echt even zien, maar misschien werkt dit.
Ga als volgt even te werk:

1) probeer een update te doen naar versie 2.
2) open windows\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322\updates\M928366
Nummer M928366 is de folder waar de updates inzitten van Framework. Zoek het deinstalleer icoon en voer het uit. Verwijder verdere folders van Framework/ Windows Installer. Download daarna een versie later, nummer 2.
3) Om ervoor te zorgen dat .Net Frame iedere keer weer opstart als je opnieuw opstart, ga naar configuratiescherm>systeembeheer>services. Rechtermuisknop op hetgeen wat je wilt laten stoppen (service) en kies dan eigenschappen. Verander van AUTOMATISCH naar HANDMATIG. Klik ok. Rechtermuisknop de service opnieuw en klik dan stop/disable.
**(snel naar services: start>uitvoeren>typ msconfig...enter>klik de services knop aan)**

Ik hoop dat dit wat heeft opgelost voor je. Veel succes!

ps: kijk ook eens op de microsoft site, wel in het engels.
http://support.microsoft.com/kb/318785

HALLO HELPERS, patrickt, maestro en nme4U,
Alle hartelijk dank voor de hulp.
Het schijnt nu gelukt te zijn dat het opkomen van dat vervelende venster voorbij is.
Vandaag heb ik het een hele dag nog niet gezien dus mag ik aannemen dat het vervelende probleem opgelost is.
De laatste adviezen waren zeer waarschijnlijk de meest sukses volle.
Het maakt verder niet uit, nogmaals allen hartelijk dank.
M.v.g.
Ko

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan