systeem onstabiel

• Onderwerp starter Onderwerp starter adje
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

adje

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2002
Hallo,

Een vraagje kan het zijn dat na het uitbreiden van het interne geheugen dat je systeem onstabiel word en dat hij bijvoorbeeld steeds opnieuw gaat opstarten.
enzo ja kan ik hier nog iets aan doen of ik voor jan met de korte achternaam 50 euries uitgegeven voor niets?

Dat kan..

Heb je wel hetzelfde geheugen gekocht dan?

Klik rechts op deze computer.
Eigenschappen.
Tabblad geavanceerd.
De onderste button instellingen.
Vinkje weghalen voor: "De computer automatisch opnieuw opstarten".
Dit zorgt ervoor dat je voortaan een foutcode te zien krijgt ipv een zwart scherm en een reboot. Deze code kun je hier gebruiken of bij een eventuele helpdesk.

Normaal als je pc altijd herstart dan is het bijgekochte geheugen gewoon slecht dus ik zou even een memtest erop uitvoeren.
Download dit
http://www.memtest86.com/memtest86-3.2.iso.zip
Unzip het want er zit een iso bestand een cd image waarmee je een cd kan branden. Dus brand dat cd door in je brandprog te zeggen brand uit iso. Als het klaar is laat je de cd in de cdrom drive en herstart je de computer. Normaal start nu de mem test op.

Je kan met een beetje geluk je geheugen terugbrengen naar de winkel als deze incompatible is met je systeem.

Heb je precies hetzelfde type geheugen bijgeprikt?
En verder natuurlijk dat wat XP_PC aangeeft.

hallo,

Ik ben terug gegaan naar de winkel mijn mijn oude reepje geheugen,en het verhaal verteld.
Ik kreeg van de winkel een nieue reepje geheugen mee (zelfde merk enzo) en heb die weer in mijn systeem gestopt.
En nu........al drie dagen geen problemen,ik denk dat het geheugen wat ik eerst had een Maandag ochtend produkt geweest is.
Allen bedankt voor het meedenken,bij deze de vraag/probleem opgelost

Geplaatst door adje
hallo,

Ik ben terug gegaan naar de winkel met mijn oude reepje geheugen,en het verhaal verteld.
Ik kreeg van de winkel een nieue reepje geheugen mee (zelfde merk enzo) en heb die weer in mijn systeem gestopt.
En nu........al drie dagen geen problemen,ik denk dat het geheugen wat ik eerst had een Maandag ochtend produkt geweest is.
Allen bedankt voor het meedenken,bij deze de vraag/probleem opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan