Systeem op afstand afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
Op school krijg ik het wel voor elkaar (2x Admin aanmelding, domein, XP Pro) thuis niet (2x Admin aanmelding, werkgroep, XP Pro).

Ik gebruik hetzelfde programma (shutdown manager) ervoor maar ook met cmd werkt het niet.

Ik krijg een melding in de trent van dat de PC te druk bezig zou zijn (onzin), dat de PC niet aan staat (onzin) of dat ik niet genoeg rechten zou hebben (zou onzin moeten zijn ;)).
Als ik op PC2 (die afgesloten moet worden), PC-01 toevoeg aan de lijst met gebruikers die toegestaan is om de computer af te sluiten krijg ik een melding dat de gegevens niet in de database lokale beveiligingsinstellingen worden opgeslagen.

Hoe ga ik het toch voor elkaar krijgen om de pc op afstand uit te schakelen?

Overigens staat de optie "systeem kan zonder aanmelding worden afgesloten" AAN maar er is nu een gebruiker aangemeld.
 
Ok.. Ik heb hem zover gekregen om hem afgesloten te laten worden. Dit heb ik gedaan door "afsluiten van een systeem op afstand" ook toe te laten staan door de gebruiker "netwerk".

Maar als ik vanaf PC-01\Administrator PC-02 wil afsluiten krijg ik op PC-02 de melding "blabla wordt afgesloten door PC-02\Gast.

En dat is niet helemaal de bedoeling. Sowieso is het niet de bedoeling dat gasten dit kunnen (admins, backupops, gebruikers en gebruikers alleen (en gastaccount staat uit!)), maar nog vreemder hij lijkt lokaal af gesloten te worden en mijn netwerkaanmelding op PC-01 verschijnt niet.
 
Laatst bewerkt:
Nee watchdog mn vraag is niet opgelost :).

Het probleem dat de PC niet herkent wie hem afsluit is nog steeds aanwezig. Op school geeft 'ie wel netjes de andere gebruiker + PC weer.
Kan het komen dat ik daar met domeinen, en ik met werkgroepen, werk? Maar dan nog zou je dit moeten kunnen oplossen denk ik..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan