Systeem overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timmie

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2002
wie kan mij helpen heb vandaag mijn nieuwe computer gekregen en nou wil ik vanaf mij oude pc de partitie D overzetten hoe kan ik dit het beste doen ik heb geen idee

Ik neem aan dat hier om data gaat en geen besturingssysteem...
Je kan een netwerk maken en de inhoud van je oude D:schijf kopiëren naar je nieuwe pc, of je haalt even de oude schijf er uit, sluit deze aan in je nieuwe pc als slave en kopieer dan de gegevens naar je nieuwe harde schijf.

Geplaatst door Timmie
Heb een nieuwe pc met daarin een harde schijf van 250gigabyte nu wil ik de data van mijn oude schijf daarheen kopieren maar helaas ik kan mijn oude schijf niet vinden ik heb deze aangesloten op mijn dvd die ik wel heb losgekoppeld wat kan hier het probleem van zijn

Heb je rekening gehouden met de jumpers master / slave?
Als die fout zitten kun je zomaar een hele harddisk niet vinden.

Heb ik gedaan maar mijn andere harde schijf de nieuwe zit er op een andere manier in het is een maxtor 7Y25OMO

Ok, dus je oude harddisk zit op de secundaire kabel ?!
Haal op de 2e ide kabel de cd-roms er eens af, en laat de oude harddisk er aan zitten. Stel hem in als master.

Je pc start nu op je nieuwe harddisk.
Kun je de oude hd nu bereiken?
Wordt ie herkent in de bios, en weergegeven tijdens het opstarten?

Hij start op mijn nieuwe hd ik heb de oude zowel op dvd en dvd barnader gehad maar hij kan hem ook niet vinden en de bios ook niet

Haal de jumpers ff helemaal uit de oude harde schijf, dan zoekt de computer zelf uit wat het wordt ;)

Ff een simpele vraag: heb je de voeding van de schijf wel aangesloten en niet alleen maar de IDEkabel?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan