Systeem recovery zonder werkende cd rom drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maaike Stade

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 aug 2010
Berichten
1
Ik probeer mijn oude laptop te herstellen want hij werkte amper nog. Helaas doet mijn cd rom drive het niet dus kan ik niet de bijgeleverde cd roms gebruiken. Sorry ik ben niet thuis in computer taal dus ik kan nog wel eens de verkeerde termen gebruiken.

Het gaat om een Acer Aspire 1350. Bijgeleverd voor opnieuw installeren:
Disk 1: System CD Rev 4.0 (die moet normaal als eerste geplaatst worden voor de reboot)
Disk 2.1: Recovery CD rom (wordt om gevraagd na het reboten via Disk 1)
Disk 2.2: Recovery CD rom

Ik ben al aardig ver gekomen met het probleem oplossen maar loop nu vast.

Ik heb mijn usb stick bootable gemaakt en hierop (via een goedwerkende laptop) de bestanden van Disk 1 geplaatst. Hierop staat het bestand DEST. Bootorder aangepast naar de USB stick (deze kwam bij de hardware te staan) en gestart.

DOS scherm verscheen met C:\ dus vervolgens DEST ingetoets en kwam toen in de Acer Recovery Utility terecht. So far so good dus. Maar nu vraagt ie om de Recovery CD Disk (1). Aangezien mijn cd rom drive niet werkt kan ik daar de CD rom niet indoen. Hoe zorg ik er nu voor dat ie ook deze bestanden vanaf een stick leest en niet op zoek gaat naar een CD rom? Ik kan niks aangeven alleen maar "press any key to continue" en dan zoekt ie de CD.

Iemand tips hoe ik mijn laptop weer helemaal nieuw kan maken zonder drive, of zou een externe drive uitkomst bieden?

Groet Maaike
 
Ik zou het zo snel niet weten op dit moment.

Misschien meerdere usb sticks gebruiken ?

Een externe speler is natuurlijk wel de oplossing
 
Als je het Harddiskje eruit haalt,en met een verloop aan een gewone PC hangt,kan je Die cd-rom gebruiken.

Er zijn verloopjes van 2 1/2 naar 3 1/2 halp op de markt.
Dan GEEN systeem erop zetten,Wel je windows.

Ik heb er 2 liggen,in Vlaardingen gekocht.7,50 per stuk.


Maar kan je de Cd-rom in het bios omhoog zetten?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan