Systeem samengesteld - een expertoordeel graag

Status
Niet open voor verdere reacties.

tips18

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2008
Berichten
34
Hallo,

Ik heb een tijdje (een paar maanden) geleden al een systeem samengesteld, maar deze is helaas door een brand weer total loss. Ik moet dus nu weer een nieuwe samenstellen.
Mijn budget is zo'n 800 euro voor computer (exclusief windows, want die heb ik gelukkig nog:) Ik wil mijn computer bij zercom samen stellen. Ik heb zelf de volgende samenstelling gemaakt: zie bijlage (ik weet niet hoe ik dat plaatje hier in krijg:-s)

Ik zou graag wat commentaar hier op hebben van mensen die er verstand van hebben en misschien hebben jullie wel betere ideeën.

Alvast heel erg bedankt voor jullie op- en aanmerkingen!

Gr. Rob
 

Bijlagen

  • computer.JPG
    computer.JPG
    43,4 KB · Weergaven: 38
Hoi,

En waar wordt deze pc het meest voor gebruikt?

Modag
 
Hoi,

Je zegt eerst dat je geen besturingsysteem nodig hebt, maar in je setup zit nu een besturingssysteem :p

De AMD Phenom II X3 720 presteert beter dan de Intel E8400, en is ook nog eens goedkoper (€ 105,60 bij jouw site). Ga je je processor overclocken? Dan zou ik er dus een Cooler Master Hyper TX3 (processor koeler, ~15 euro) bij doen. Je moet met deze processor DDR3-geheugen nemen, bijv. de OCZ Platinum XTC van 4GB en 1333 MHz. Die kan je krijgen voor zo'n 90 euro.

Even denken... Dan gaan we dus ook het moederbord vervangen voor een Gigabyte GA-MA790XT-UD4P van iets meer dan 100 euro. De videokaart is een goede keuze. Je DVD speler zal ik vervangen door een Optiarc AD-7240S-0B, die presteert in de test van hardware.info het beste en is even duur als die jij nu hebt gekozen.

Nou ga ik naar fitness, dus ik help je later wel weer (of iemand anders natuurlijk).
 
Hallo,

Allereerst bedankt voor de berichten. Het besturingssysteem is idd een foutje en kan eruit. Ik heb wel mijn configuratie uit januari als basis genomen, maar heb de videokaart (van 4850 naar 4870), voeding (520 naar 600 watt), veranderd.

@ Modag
De PC zal hoofdzakelijk worden gebruikt voor mainstream gamen (online call of duty 5 etc, dalijk modern warfare 2). Overclocken of andere moeilijke dingen was ik niet van plan.
Ik heb een Samsung syncmaster T220 als beeldscherm.

@ Tylor Zeth
Ik ben altijd een beetje huiverig voor AMD processoren (mss totaal onterecht, goeie intel indoctrinatie he). Zijn deze ook gewoon goed.

@marsmannetje
Zoals gezegd heb ik wel de configuratie van januari als basis genomen. weet niet wat nu weer goed is.
Helaas heel erg veel schade door brand (alweer anderhalve maand geleden). Huis staat er nog, maar binnen alles weg, incl. computer dus. Over drie weken kunnen we er weer in, dus moet nu weer beetje gaan kijken wat ik terug wil hebben.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties.

Gr. Rob
 
Hallo,

Ik heb even naar jou samenstelling gekeken marsmannetje en dat leek me wel wat. Ik wil graag bij zercom bestellen, want woon in de buurt van Eindhoven en hebben me de vorige keer goed geholpen. De core i5 had ik nog niet aan gedacht, maar past perfect binnen het budget. Kun je daar ook goed mee gamen?

Ik kon die dvdspeler van Tyrhor Zeth (Optiarc AD-7240S-0B) niet vinden bij Zercom.

Ik heb nu de volgende configuratie:

http://www.zercom.eu/index.php?p=71

Ik hoor graag of hier nog dingen veranderd zouden moeten worden (intel vs AMD?) en beter kunnen.

Gr. Rob
 
met een i5 kan je perfect gamen. Het is de opvolger van de oude Q9xxx en supersnel. Veel sneller dan de oude Q9xxx en ook dan de AMD Phenom II

Bij zercom zal je een plaatje moeten uploaden. De DVD-brander is niet belangrijk. Zolang je maar een sata-versei neemt in de juiste kleur.
 
Hoezo koop je bij Zercom? Het is veel slimmer om je setup op www.hardware.info samen te stellen (bij Prijsvergelijker -> Wensenlijst). Dan zie je waar je je systeem het goedkoopst kan kopen.
 
Hallo,

@ marsmannetje
Ok, dus het wordt een core i5. Ik heb er nu een plaatje erbij gedaan.

@ Tythor Zeth
Ik koop bij zercom omdat ik in de buurt van eindhoven woon en hem daar dus op kan halen en makkelijk heen kan brengen als er iets mis is. Dit scheelt sowieso geld in de verzendkosten etc. Verder is zercom vrij goedkoop met hun spullen (sommige dingen zijn iets duurder dan azerty, andere weer iets goedkoper, scheelt niet veel) en hebben ze mij de laatste keer goed geholpen.

bedankt voor jullie reacties!
 

Bijlagen

  • Computer II.JPG
    Computer II.JPG
    40,6 KB · Weergaven: 23
Ik zie net dat het geheugen van team group elite niet meer leverbaar is:-(, zijn hier nog andere opties voor?
Is een voeding van 520 watt genoeg?

heel erg bedankt voor jullie hulp!

gr. Rob
 
Dan wordt het hoogstwaarschijnlijk deze configuratie.

Ben jij het hier ook mee eens Tythor Zeth? of zou jij het anders doen dan marsmannetje?
 

Bijlagen

  • computer III.JPG
    computer III.JPG
    44,2 KB · Weergaven: 25
Oke. Heel erg bedankt jullie beiden en ik laat wel weten hoe ie bevalt:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan