Systeem SolidWorks

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noput

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2012
Berichten
28
Hallo Allemaal,

Ik moet een krachtig en snel systeem hebben om mee te kunnen tekenen in SolidWorks.
Zelf heb ik al een systeem samengesteld Klik

Is dit systeem geschikt. waar moet ik rekening mee houden bij dit soort systemen (Videokaart, RAM of CPU)?

Alvast bedankt

Groeten,
Noput
 
In ieder geval een "Open GL"-kaart, zie http://www.cadmes.com/nl/service-en-support/tips-tricks/grafische-kaart-in-combinatie-met-solidworks
Ik denk dat jouw "MSI GeForce GTX 1060 GAMING X 6G" daar niet geschikt voor is.
Voor de nieuwste versies 2015+? heb je ook een 64bit-systeem, met windows7+? nodig.

Zie ook http://www.solidworks.com/sw/support/hardware.html

Ik denk dat je met een game-pc niet serieus kan solidworks tekenen, en met een solidworks-pc niet serieus kan gamen, maar ik ben geen hardware-freak;), ik werk alleen maar met solidworks.
 
Laatst bewerkt:
Dit is een hele lastige. Heel weinig info over bekend. Zeker in combinatie met de nieuwste videokaarten.

De huidige generatie software (AutoCAD, SolidWorks, etc.) probeert zoveel mogelijk werk naar de GPU te verplaatsen. Dit zorgt voor de nodige uitdaging bij het bouwen van een betaalbaar CADsysteem.

Er zijn ruwweg 2 oplossingen. 1 is om je te houden aan de geteste en geadviseerde kaarten van de fabrikanten. Dit heeft helaas ook een negatieve invloed op de prijs van je systeem.

Optie 2 is om zelf met vallen en opstaan een optimaal systeem te bouwen. Eerlijk gezegd alleen interessant als je meerdere systemen nodig hebt. Dan valt de miskoop van een videokaart nog wel mee op het totale budget.


Daarnaast is het nogal van belang om te kijken wat je met SolidWorks gaat doen. Teken je een eenvoudige kubus of een volledig gerenderde woonwijk of fabriek. Zit wat betreft systeemeisen een ietsiepietsie verschil in. E.e.a. draait overigens goed met een GTX 970
 
Zelf ook nog even gezocht. Deze kaart wordt aangeraden bij Solidworks. Wat is het verschil tussen deze kaart en de GTX970
 
GTX 1060 is de nieuwe generatie en daarmee is de GTX 970 alweer verouderd. De snelheid van de nieuwe kaarten ligt behoorlijk hoger, dus daarmee zou het moeten kunnen. Maar nogmaals dat hangt maar helemaal af van wat je gaat tekenen.
 
Nieuwe PC voor 3D Tekeningen (SolidWorks)

Hallo allemaal,

Graag wil ik een PC samenstellen voor 3D tekeningen voor het programma SolidWorks. Het moet veel onderdelen kunnen weergeven (Het worden grote tekeningen)
Zelf heb ik al wat onderzoek gedaan naar Videokaarten ETC. voor SolidWorks, een goede keuze voor een Videokaart is van de Nvidia Quadro serie. Wat CPU betreft is het belangrijk om een grote Cache te hebben???

Ik ben van plan om dit systeem te bestellen om 3D te kunnen tekenen.

Passen deze onderdelen allemaal bij elkaar of heb ik iets over het hoofd gezien??
Zijn er betere alternatieven??

Alvast bedankt!!

Groeten,
Noput
 
Die koelpasta heb je niet nodig, deze wordt bij de Arctic koeler meegeleverd.
Verder zou ik voor een Samsung 850 SSD kiezen ( sneller ) i.p.v. Kingston.
Zo zijn er meer dingen die ik anders zou kiezen zoals HDD ( WD i.p.v. Seagate ) en ook de voeding ( Seasonic i.p.v. Corsair ).
Naar mijn idee kun je met een paar kleine wijzigingen meer uit deze setup halen.maar dat is uiteraard mijn kijk op deze setup.
Het past allemaal wel bij elkaar en zal ook werken, dus daar geen op of aanmerkingen.

Je had overigens ook gewoon hier verder kunnen gaan volgens mij..?
 
Laatst bewerkt:
Waarom je na een week een nieuwe topic opent is mij een raadsel.
Heb daarom deze samengevoegd met een zelfde lopende vraag waar je gemakkelijk verder had gekund.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan