Systeem start niet meer op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

marco282

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2006
Hallo, Ik heb een probleem.
Mijn systeem start helemaal niet meer op

ik was wezen reizen met pc in auto. (wegens logeren)
ik heb pc aangesloten, start hem op, doet het gwoon
maar hier komt ie na het windows opstart scherm valt pc uit.
ik dacht echt kl*te.
nou weer opstarten. en wat denk je? krijg een fractie van een seconde een lampje (want heb lampje op pc)

ik kijken met kast open, probeer t nog eens. en ja hoor fractie van een sec draaien mijn koelers. en begeven het dan weer
probeer ik nog een keer en doet het helemaal niet.
heb 10 min stroom eraf gehaald en toen gaf die wel weer voor een fractie van een sec ventilator draaing.

iemand enig idee wat het kan zijn?

heb overbodige hardware al los gekoppelt nogsteeds probleem.
andere voeding ook al geprobeert.

Dit zijn mijn systeem specificaties

Moederbord:
P4vxad+

Videokaart:
Nvidia Geforce FX5600 van point of view (256 MB vram)

RAM geheugen
1.5 GB ram geheugen

Voeding:
350 Watt voeding Piek 400 Watt

Zouden jullie alsjeblieft help bieden?:S

Ik had hetzelfde probleem. Voeding vervangen en hij liep weer!

ja ik heb dus nu een voeding van 300 watt geprobeert en t zelfde probleem als met eigen voeding van 350 watt.
een fractie van seconde fan draaien en dan kapt die er weer mee

ligt het miss aan condensatoren of dat er een spanning piek was geweest"? want aan m`n condensatoren te zien zijn die nog goed.
ik breng hem eerdaags naar een jongen die ik goed ken die er nogal verstand van heeft. dus hopen dat die wat kan zien.

maar ideen van jullie altijd welkom

+ eventuele hulp voor nieuwe moederbord

want ik wil wel graag al m`n andere hardware goed kunnen behouden.

ik zat te denken aan de

Asus P4P800-E Deluxe
is dit een goeie? het is maar voor tijdelijk omdat ik geen geld heb voor compleet nieuw systeem. doe ik tijdelijk deze tot ik genoeg geld heb voor nieuwe systeem

Ik heb zonet ff alles los gedaan en aangeprobeert te zetten dus enigste wat aangesloten was was het moederbord en stroom.
HIJ DEED HET!

later geprobeert met videokaart. Nogsteeds leven.

daarna heb ik hardeschijven geprobeert + muis en toetsenbord want hij gaf no keyboard pressent.
en ja hoor hij doet t niet meer:(:(:(
ik heb weer alles los gehaald en nog steeds geen leven:S iemand enig idee?

Ik weet het probleem al denk ik.

ik had hem net eindelijk weer aan staan. kast stootte tegen tafel aan en hij viel uit
kreeg hem nietmeer aan gaf hem een klap en deed het weer, dus ik denk dat er iets los in zit en dat ik hem soms klap geef en het dan doet... weet iemand wat er los zou kunnen zitten? ik zie zo met blote oog niks.

Sorry dat ik zoveel achter elkaar post maar ik vind telkens iets nieuws uit en computer gaat steeds gekker doen.

de computer heeft een stuk of 3x achterelkaar door vastgelopen net na opstart.
de 4e x kreeg ik blue screen(ja ik weet het dom ik heb geen foutcode op geschreven)
enigste wat ik onthouden heb is iets met session mannager die afgesloten werd ofzo
toen heb ik pc uit gezet en ik rook me toch een stank

kdacht dat m`n computer in de brand stond:p heb alles stekkers er direct uit gehaald.

toen heb ik hem laten afkoelen en opnieuw geprobeert te starten. alles ging draaien maar niet op de goeie snelheid.
mijn coolers draaiden niet hard genoeg, ik had geen beeld want videokaart gaf geen signaal.
Daarintegen ging hardeschijf wel gewoon draaien.

later nog eens geprobeert en ja hoor de fans draaiden HELEMAAL niet meer alleen die van voeding.
weer geen beeld.

Ik heb later geprobeert met internet kabel in netwerk kaartje en zette comp aan, en ja hoor het lampje van netwerk kaart ging branden.

later geprobeert met mobiel in usb poort (beiden dus onboard en via pci)
als ik comp aanzette vroeg die wat die moest doen

(bij mij kun je kiesen massaopslag pcsuite, pictbridge en nog wat opties)

dus daar zit wel stroom op.
maar fans gaan eenmaal niet draaien.
op mijn gewone draden naar hdd cdrom enzo loopt wel gewoon stroomj
op ATX staat tochwel een BEETJE stroom iedergeval

zou mijn ATX stroomkabel kapot kunnen zijn?
of is m`n moederbord gewoon DOOD

EDIT:
Ik heb het zo net met een andere voeding gedaan en dezelfde problemen.
Kheb mijn voeding in andere pc gestopt en die deed het wel, dus probleem zal wel bij moederbord liggen

Is dit een (*tijdelijk) goed moederbord?
Asus P4P800-E Deluxe

* Ik ben aan het sparen voor nieuw systeem maar duurt nog wel ff dus zou ik deze TIJDELIJK moeten gaan gebruiken.

Laatst bewerkt:
Gewoon een Voeding kopen van 400 Watts!

Waarom?

die voeding van mij is nu 350 watt met piek 400 watt meer dan genoef hij heeft een jaar op een 300 watt voeding gedraaid.

en het probleem zit niet in de voeding want met andere goeie voeding doet comp het nog steeds niet!

Je zegt het toch zelf een jaar dus hij is Stuk nou ja als jij het zo wil moet je zo verder gaan maar we proberen je te helpen moet je wel luisteren he je voeding is te Zwak.
Zet alles op een rijtje wat je in de pc hebt Dus hardware!:

Je zegt het toch zelf een jaar dus hij is Stuk nou ja als jij het zo wil moet je zo verder gaan maar we proberen je te helpen moet je wel luisteren he je voeding is te Zwak.
Zet alles op een rijtje wat je in de pc hebt Dus hardware!:

Een jaar ja want toen ging ik nieuwe kast kopen en automatish nieuwe voeding erbij,
het moet gewoon genoeg zijn, en waarom zou die het dan wel een half jaar gedaan hebben deze voeding.
ik weet gewoon cker dat voeding het probleem niet is...

Ik heb deze hardware

Moederbord: ECS Elitegroup P4VXAD+, CPU is 2.26 GHz
Videokaart: PoV Geforce FX5600, 256MB
PCI sloten: USB PCI kaart, Netwerk kaart
Ram geheugen: 1x 1GB - 400 MHz
HDD: 1x WD 160GB, 1x Seagate 250GB
1x DVD brander,

oke het klopt zou ik zeggen :
Maar Zit de voeding kabel van : voeding ====Naar>moederbord Goed vast?

oke het klopt zou ik zeggen :
Maar Zit de voeding kabel van : voeding ====Naar>moederbord Goed vast?

Ik neem aan van wel want heb hem vaak genoeg opnieuw geplaatst en goed aangedrukt, heb ook andere voeding geprobeert steeds hetzelfde probleem

Blijft de aan\uit knop misschien hangen?In dat geval heb je hetzelfde effect,als wanneer je de PC uitzet door de aan\uit knop ingedrukt te houden.

Ter controle kun je het kabeltje van de knop naar het moederbord even loskoppelen.

Om de PC op te starten even,die 2 contactjes op het mobo 1 sec. doorverbinden met een klein schroevendraaiertje.

Wel uitkijken voor sluiting op andere contacjes natuurlijk ;)

Greetz

Blijft de aan\uit knop misschien hangen?In dat geval heb je hetzelfde effect,als wanneer je de PC uitzet door de aan\uit knop ingedrukt te houden.

Ter controle kun je het kabeltje van de knop naar het moederbord even loskoppelen.

Om de PC op te starten even,die 2 contactjes op het mobo 1 sec. doorverbinden met een klein schroevendraaiertje.

Wel uitkijken voor sluiting op andere contacjes natuurlijk ;)

Greetz

Mijn knop doet het nog gewoon goed. als ik zeg aan gaat die aan najah druk hem aan gaat die aan druk ik 10 tell in gedrukt gaat die gewoon uit

maar wat ik tot nu toe nog heb is

Fans gaan niet draaien (enkelt die van voeding)

heb geen beeld want hij ontvangt gewoon geen signaal.

okee probleem is opgelost, najah opgelost

er is dus een circuit of hoe je het noemt in m`n moederbord door gebrand, dit zag ik dus aan de achterkant van het moederbord(A)

ik heb nu geleik een compleet nieuw systeem bestelt.

ik heb enkelt nog 1 probleem, op m`n hdd staat windows xp die dus gecrasht is toen m`n moederbord circuit dus door brande en kan hem niet meer opstarten ik DIT:

autochk program not found - skipping AUTOCHECK

Dan krijg ik bsod

STOP: C000021a {Onherstelbare systeemfout}
Het systeemproces Session Manager Initialization is onverwacht afgebroken met de status: 0xc000003a (0x00000000 0x00000000).
Het systeem is afgesloten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan