Systeem start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

angelawitkamp

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2003
Hallo allemaal,

Als ik mijn pc probeer op te starten geeft ie alleen maar piepjes (1 lange, 2 korte) en doet ie verder niets meer. Nou heb ik gelezen dat de piepjes wijzen op een video probleem maar mijn vraag was of dan meteen de hele pc er mee op houdt? Zo ja, is de enige mogelijkheid een nieuwe videokaart installeren of zijn er nog andere opties?

Groetjes Angela

Als het mogelijk is lijkt mij het een goede test om te kijken of de pc opstart als er een andere video kaart in zit.
opdeze manier kan je ook gelijk kijken of je kaart kapot is of de aansluiting op je moederbord

Hoi,

Als de computer zo opstart, kan het ook zijn dat er iets is met je ram geheugen!
Dat heb ik eens gehad namelijk! Toen was er een geheugenkaartje kapot! Ook toen kreeg ik van deze piepjes! Doe eens een memtest om te zien of het niet toevallig dat is!

Zoniet, zorg voor een backup van je videodrivers, schakel je geintegreerde videokaart dan uit in je Bios! verwijder je stuurprogramma via apparaatbeheer! Installeer nu de drivers voor je andere videokaart (agp of pci-e welke je ook hebt). Schakel de pc helemaal uit (via netstroom) installeer je videokaart en herstart je pc! De nieuwe kaart wordt geinstalleerd met de juiste drivers die had geinstalleerd! Start nog eens opnieuw op om te horen of hij nog steeds piept!

Suc6.
Mvg, Chico.

Het hele probleem is dat ik gewoon echt niets meer zie. Ik hoor alleen nog piepjes (na meerdere malen luisteren en tellen: 2-8-2-1 (dit kan ik nergens terug vinden). Volgens de handleiding van mijn pc krijgt mijn monitor geen enkele imput van mijn pc, dus hoe nu verder? Heb trouwens een AMI bios. Maar kom niet in mijn BIOS.

Laatst bewerkt:
als het de integrated videokaart is dan heb je een root probleem. die kan je niet verangen. mischien zou je nog ergens een ude pci/agp/pci-e videokaart ergens op de kop kunnen tikken, hoeft niet sjiek te zijn alleen om te testen. als het dan weer werkt weet je relatief makkelijk dat je of een nieuw moderbord kan kopen 9 wat duur is ) of een nieuw videokaartje. in de handleiding van je moerderbors staat vast wat voor slots je hebt voor je video.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan