Systeem start niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

RVO2003

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2003
De pc van mijn buurman start niet meer op. Wanneer je de pc aanzet begint de systeem luidspreker te piepen en verder gebeurd er niets.
Voordat dit gebeeurde viel de pc op onverwachte momenten spontaan uit. De koeling hoorde je wel nog draaien maar de harde schijf en monitor vielen uit.
Nu doet ie dus helemaal niets meer, alleen de systeem luidpreker dan het powerlamje dan.

Weet iemand wat dit kan zijn?

Alvast bedankt.

Richard

Systeem

Hoi Richard,

Kun je vertellen HOEVEEL piepjes er uit de luidspreker komen ?

En ik raad je aan, om de kast eventjes te openen en alle aansluitingen van zowel draden als kaarten eventjes goed aan te drukken. Vooral niet de
geheugenkaarten vergeten.

Als dit allemaal niet werkt, lijkt het erop dat het een los contact op je moederbord is, OF de voeding.

Hoe oud is die machine van je buurman ?

Succes,
Richard

Re: Systeem

Geplaatst door rb32
Hoi Richard,

Kun je vertellen HOEVEEL piepjes er uit de luidspreker komen ?

En ik raad je aan, om de kast eventjes te openen en alle aansluitingen van zowel draden als kaarten eventjes goed aan te drukken. Vooral niet de
geheugenkaarten vergeten.

Als dit allemaal niet werkt, lijkt het erop dat het een los contact op je moederbord is, OF de voeding.

Hoe oud is die machine van je buurman ?

Succes,
Richard

eerst alvast bedankt voor de snelle reactie.

Hij geeft een oneindig aantal piepjes, dus ik denk dat er iets met het geheugen aan de hand is.

Hoe oud de machine is is moeilijk te zeggen omdat hij vorig jaar een nieuw moederbord en processor erin heeft gezet.
Ik ga vanavond eerst eens het geheugen controleren en alle andere kaarten en aansluitingen. Dit had ik al eens gedaan maar je weet maar nooit.
Alvast bedankt en ik laat je later wel weten of het gelukt is (of niet)

Richard

Opstarten

Hoi Naamgenoot,

Ja, ik denk dat je het inderdaad daar moet zoeken.

Bij een AMI BIOS geven ze op dat bij 11 beepjes (of meer) het een Cache Memory bad error is.
Is het een Award BIOS, dan geven ze op dat het een RAM problem is.

Dus grote kans, dat je het daar inderdaad moet zoeken ...

Succes,
Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan