Systeem start niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

tclaesse

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2004
Toen ik m'n pc wou opstarten kreeg ik de melding : Operating System Not Found! Windows xp wordt dus niet meer opgestart. Tevoren maakte de pc een raar geluid vanbinnen en liep vast (heb stroom zelfs moeten uitschakelen) aangezien de startknop geen dienst meer deed. Wie weet raad ? Is de harde schijf misschien gecrasht ?

Kijk eens in het bios van je pc, staat daar nog wel je harde schijf genoemd. Is dit niet zo dan is hij ernstig overleden, staat de schijf daar wel genoteerd dan is er nog hoop. Probeer dan eens met een opstartflop de optie C:\dir, krijg je dan allerlei bestanden te zien dan is alleen windows ernstig beschadigd en kun je wiindows over de oude versie gooien door te booten met de windows-cd

Geplaatst door raymond-hubertu
Kijk eens in het bios van je pc, staat daar nog wel je harde schijf genoemd. Is dit niet zo dan is hij ernstig overleden, staat de schijf daar wel genoteerd dan is er nog hoop. Probeer dan eens met een opstartflop de optie C:\dir, krijg je dan allerlei bestanden te zien dan is alleen windows ernstig beschadigd en kun je wiindows over de oude versie gooien door te booten met de windows-cd
Je bent wel erg snel.

Ik zou eerst maar eens kijken of de kabels in je pc nog wel goed aangesloten zitten...

tclaesse,

Heb je niet toevallig een cd-rom in je cd-speler zitten met een boot sequence ?

Ik heb dit ook wel eens gehad. Ik heb me eigen ook rotgezocht ! :rolleyes:

Bleek het dus aan die cd-rom te liggen, mijn systeem zag een boot sequence en dacht daar van te kunnen booten en gaf zo'n zelfde melding !!

Groeten,

Remy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan