Systeem start niet op, hoor zachte tik

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrmusic

Inventaris
Lid geworden
29 okt 2006
Gaat lekker hier met de reparaties... Meestal kom ik er zelf wel uit, maar gisteren heb ik de nodige hulp gevraagd en gekregen om een probleem op te lossen.
En nu moet ik alweer hulp inroepen.

PC start niet op, hooreerst normale bios beep, dan een zachte tik en dan alleen zwart scherm met wit streepje links in beeld.
Ik kom wel gewoon in de bios en zie daar niets geks.
Betreft systeem met Windows XP

al gedaan:
- andere voeding
- harddisk getest in ander systeem
- ander geheugen geprobeerd
- andere videokaart geprobeerd
- bios reset
- alles losgekoppeld en opgestart van alleen HDD met 1 reepje (getest) geheugen

Ik kom er niet uit.....

... maar je geeft niet aan, wat het resultaat was van het plaatsen van de harddisk in een ander systeem.
Wanneer de schijf (niet als systeem- of bootschijf uiteraard) wél benaderbaar is, weet je in elk geval dat er fysiek niet iets mis is.

klinkt als kapotte harde schijf....

Misschien valt er nog wat te redden. Download op www.ultimatebootcd.com de data die je nodig hebt. Stel je BIOS zo in dat er vanaf CD/DVD/USB geboot kan worden. Laat de boel uitgebreid scannen probeer of er nog wat te repareren valt.

Zoals gezegd, heb de harddisk aan een andere pc gehangen. Deze is gewoon benaderbaar en volledig leesbaar. geef bij scannen ook geen foutmeldingen oid

Zoals je merkt blijft de pc ergens op 'hangen'. Die 'tik' is een veeg teken hierbij, dus ik neig ook ertoe de harde schijf te verdenken (bad sectors etc.)
Wat ik zou doen is het maken van een volledige image van de harde schijf (liefst met een programma dat alle bestanden kopieert (en dus naloopt), zoals Ghost).
Dan een andere harde schijf pakken (liefst eentje waarvan je zeker weet dat die niet zo'n 'tik' heeft) en daar de image op terugzetten. Die schijf inbouwen en kijken of het dan beter gaat.
Die image achter de hand hebben is altijd een goed idee.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Tijs.

@ mrmusic,

Als jij de schijf aan een andere pc hangt, heb je dan ook zo'n tik? :rolleyes: (De hardeschijf heah.... :D)

Trouwens, de site heeft weer lekker veel 'Database errors' vandaag.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan