systeem start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Taalkring

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2002
Berichten
309
beste mensen,

Als ik de computer opstart krijg ik volgende venster te zien maar verder doet hij niets. Reageerd nergens op niet op de muis en niet op het toetsenbord.

Award Plug en Play bios Extension v1.0A
Copyright (c) 1998, Award Software, Inc.

Onderaan staat dat ik op del kan drukken om in de setuo te komen, maar regaeerd het systeem niet op. En het toestenbord is niet kapot en is ook goed aangesloten, heb ik gecontroleerd op een ander systeem.

Wie weet raad.

Al;vast bedankt
 
Doet ie wel een memory test ?
Of komt ie zelfs niet zo ver ?

Kan je misschien iets meer vertellen over het ontstaan ?
Is het zomaar opeens ? of heb je nieuwe hardware toegevoegd, bios flash oid ?
 
gekregen

Hij komt geeneens zover. Over het ontstaan weet ik niets ik heb het systeem via,via gekergen en het is de eerste keer dat ik hem aanzet.
 
Trek eens zoveel mogelijk uit de pc zodat je dus alleen het mainboard, cpu (processor) en 1 geheugenbakje en videokaart hebt, verder alle pci kaarten eruit, kabels van hdd en cd-rom los van mainboard etc.

(Denk eraan dat je de cooler van je cpu wel aangesloten laat !)

Vervolgens pc aanzetten en kijken wat er gebeurd.
Doet ie het nu nog niet dan weet je dat het probleem in 1 van de onderdelen zit die er nog inzitten.
Indien je meerdere geheugenmodules hebt, kan je vervolgens die omwisselen met degen die er in zat, vervolgens weer testen......

Doet ie het dan nog niet dan is het zo goed als zeker je mainboard of je cpu (Videokaart lijkt wel goed te zijn.....)
 
loopt nog niet

Helaas het help niet.
Alles losgetrokken en het systeem werkt nog niet. Op het moderbord ziiten vier lampjes en het lampje met de aanduiding led 4 blijft branden. Heb nog gekeken welk moederbord het is en volgens mij een MSI MS6199VA Ver:2 N1996.
Misschien hebben jullie hier iets aan.
Ik hoor het wel

Al vast bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan