Systeem start niet van CD-ROM

Status
Niet open voor verdere reacties.

praganonut

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2006
Hallo mensen,

Ik zit met het volgende probleem:

Ik probeer een P1 133Mhz met IBM BIOS, 5GB HD 64 mem en een CDROM speler systeem te voorzien van een besturingssysteem.

In de BIOS staat de CD-ROM als eerste bootapparaat.
alles kwa cd-rom en hd staat goed en toch krijg het systeem niet opgestart van de CD-ROM?

Weet iemand een oplossing hiervoor?

Heb je op een andere PC getest of die CDRom wel "bootable" is?

Greetz

Ja, en toch niet ervan af starten. Ik heb het ook geprobeerd met verschillende IDE kabels maar geen effect.

Euh,juist ja :D

Voor ik dit allemaal ga uitvogelen,heb je het bestand als een iso-file gedownload?

Zoja,dan wel als image of beeldbestand gebrand en met welk brandprogramma.

Euh,juist ja :D

Voor ik dit allemaal ga uitvogelen,heb je het bestand als een iso-file gedownload?

Zoja,dan wel als image of beeldbestand gebrand en met welk bradprogramma.
Het zijn niet alleen iso files en img bestanden maar ook de daadwerkelijke install bestanden. Ik heb de cdboot40.iso op een cd gefikt, uitgetest(wat goed was) en van daaruit geprobeerd op te starten. Toen ik het daarvan niet voor elkaar kreeg heb ik het geprobeerd met een floppy img. (wat ook niet lukt, maar dat heeft een andere oorzaak)

Ok,proberen met een andere CDRomdrive,testen van het geheugen en alle hardware die niet direct nodig is afkoppelen,zijn de mogelijkheden die ik zo nog kan bedenken.

Ok,proberen met een andere CDRomdrive,testen van het geheugen en alle hardware die niet direct nodig is afkoppelen,zijn de mogelijkheden die ik zo nog kan bedenken.
Heb ik ook geprobeerd: andere cdrom, andere IDE kabels, iso opnieuw gedownload en gefikt, andere CD-R gebruikt(ja dat kan ook een reden zijn in het manier van branden) andere brandprogramma(Nero, Imageburn, Alhead, mkiofs)

Enigste wat ik nog niet heb geprobeerd is de BIOS te flashen(zou niet hoeven want er is CD-ROM support)

Hopelijk kijkt er nog iemand mee met een goed idee,succes.

Greetz

*stikt van vieze adem*

heb je al een andere voeding gebruikt, of de delay van je CDrom verlaagt?

Goh, ik moet vaker zuchten ;)
Ik heb de delaytime heb ik ook verlaagd. Kon ook niet anders er waren maar 2 snelheden.
Andere voeding nog niet. Maar wat heeft dat met het booten te maken?
Ht krijgt z'n stroom wel :s

Bij een P1 is de cdrom vaak niet bootable, werd/wordt niet door de bios ondersteunt, alhoewel hij wel vaak selecteerbaar is.

Alleen via een opstartflop, waar de mscdex drivers opstaan, en voor Linux de ondersteuning voor cdrom's.

PS, zet "Boot up floppy seek" uit in de bios, je weet 't nie hè.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan