Systeem start niet vanwege chipset?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dillondarko

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 apr 2007
Hoi,

Ik heb hier een leuk bordje (MSI KT4V-L, Ver 1.0). DDR geheugen voor gekocht, processortje opgesnord uit een dood laptopje, goede spulletjes van mijn toen huidige pc erin gezet... Werkte fantastisch, bloedsnel, en bovendien zeer zuinig met energie. Menigeen die in de Members Chat kijkt, zal het systeempje wel gezien hebben. Zie even voor meer details mijn profiel, systeem 'VENTO'.

Sinds afgelopen zondag wil het bordje niet meer starten. :mad:
Koeling 100% in orde.
Geen lekkende/bolstaande elco's.
Geen ontplofte spanningsregelaars.
Geen optische schade dus.. :confused:

Dit bord maakt gebruik van MSI D-LED, 4 controlelampjes die met combinaties de status aangeven. Hij blijft hangen bij de chipset, processor is oké. Als je nu fysiek met je vinger de passieve nortthbridge koeler aanraakt (uiteraard met polsbandje), start het moederbord meteen door.

Geheugen is goed
Harde schijf werkt ook.

IDE-apparaten loskoppelen heeft geen nut, het bord wil gewoon niet starten. Een BIOS reset haalde ook niets uit. Afstandsbusjes uiteraard gebruikt in de kast. Op een houten plank dezelfde problemen.

Kan er nog iets aan gedaan worden of is het mobo overleden?:(

Hoi,

Ik heb hier een leuk bordje (MSI KT4V-L, Ver 1.0). DDR geheugen voor gekocht, processortje opgesnord uit een dood laptopje, goede spulletjes van mijn toen huidige pc erin gezet... Werkte fantastisch, bloedsnel, en bovendien zeer zuinig met energie. Menigeen die in de Members Chat kijkt, zal het systeempje wel gezien hebben. Zie even voor meer details mijn profiel, systeem 'VENTO'.

Sinds afgelopen zondag wil het bordje niet meer starten. :mad:
Koeling 100% in orde.
Geen lekkende/bolstaande elco's.
Geen ontplofte spanningsregelaars.
Geen optische schade dus.. :confused:

Dit bord maakt gebruik van MSI D-LED, 4 controlelampjes die met combinaties de status aangeven. Hij blijft hangen bij de chipset, processor is oké. Als je nu fysiek met je vinger de passieve nortthbridge koeler aanraakt (uiteraard met polsbandje), start het moederbord meteen door.

Geheugen is goed
Harde schijf werkt ook.

IDE-apparaten loskoppelen heeft geen nut, het bord wil gewoon niet starten. Een BIOS reset haalde ook niets uit. Afstandsbusjes uiteraard gebruikt in de kast. Op een houten plank dezelfde problemen.

Kan er nog iets aan gedaan worden of is het mobo overleden?:(

Lees niets over je voeding,......in orde?

Grtz.

Als je nu fysiek met je vinger de passieve nortthbridge koeler aanraakt (uiteraard met polsbandje), start het moederbord meteen door.
:(
En als je em loslaat blijft de pc t gewoon doen?

Dan heb ik je oplossing: Hak je vinger af en lijm em aan je northbridge-koeler :thumb:

Maar serieus: kan je die koeler dan niet vervangen?

Koeler is wel te vervangen, maar werd aanvankelijk al vrij warm en ik heb geen ander passend exemplaar. Zodra ik de koeler weer loslaat start hij opnieuw en hangt hij op hetzelfde punt. Airflow is wel oké.

Voeding is ook niets mis mee, alleen vergeten te melden in de TS.

Heb een nieuw moederbordje besteld, dit werkt wel naar behoren. Iedergeval bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan