Systeem start soms niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wilhelmdr

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2009
Hallo,

Ik heb een raar probleem. Meestal start mijn systeem normaal op, maar af en toe start hij niet normaal op. Dan maakt hij veel meer herrie dan normaal, klinken er 4 klikjes uit het systeem (normaal 1). Het systeem blijft dan veel geluid produceren en wordt dan niet herkend door het beeldscherm, dat vervolgens in slaapstand gaat (zie ook: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=447053 ). Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Daar komt nog bij dat de stereo-installatie soms aanspringt op het moment dat ik de PC aanzet, heeft dat hier ook mee te maken?

Zou wel eens een zwakke/brakke voeding kunnen zijn, dat ook je andere probleem zou verklaren

Nog een toevoeging: ook als ik de computer op slaapstand zet en hem daarna weer wil activeren komt dit probleem voor.

MrMusic z'n voorlopige diagnose is waarschijnlijk juist. De enige manier om het te testen is door de voeding te vervangen voor een ander exemplaar.

MrMusic z'n voorlopige diagnose is waarschijnlijk juist. De enige manier om het te testen is door de voeding te vervangen voor een ander exemplaar.

We zijn het behoorlijk eens steeds, noch personeel nodig, hahahaha

Ik heb hier zo geen andere voeding liggen, laat staan dat ik die er zomaar even inzet...

Niemand verder een idee?

Wat kan ik dan het beste doen?

Kan het trouwens te maken hebben met de stereo-installatie die soms zomaar aanspringt als ik de computer aanzet of uit slaapstand haal???

Of kan ik deze problemen aan Azerty (daar heb ik hem besteld) voorleggen?

Voeding is meer dan zwaar genoeg. Je kan er nog een 2e HD4890 op aansluiten zonder in de problemen te komen.

Het kan wel een bugje zijn.

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...t[196104]=1&product[84030]=1&product[10765]=1

Ahaa. Vapor-X.
Daar zijn problemen mee geweest. Alleen startte dan de computer helemaal niet op.
Ik zeg niet dat dit zeker het probleem is, maar misschien is het een aanknopingspunt.

edit:
De 4 piepjes: zijn het er 100% 4?
http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml#ami

Dat duidt dus op een geheugenprobleem. Dan heb je nog geen oplossing, maar oke...

@LLevering: wel een beetje bij studeren als je bedrijf een succes moet worden :P (bedoel ik overigens opbouwend: bij dit soort foutmeldingen zijn er veel oorzaken mogelijk)

Laatst bewerkt:
Misschien moet je je computer schoonmaken, als het inderdaad aan het geheugen licht geheugen modules even loshalen schoon maken met een kwasje of iets dergelijks, maar misschien kun je dan net zo goed de hele computer schoonmaken!

Schoonmaken? Bij een spiksplinter nieuwe pc? Nee, laten we dat maar niet doen.
Zeker niet als de assemblage door een bedrijf is gedaan, waardoor je extra garantie hebt.

Voeding is meer dan zwaar genoeg. Je kan er nog een 2e HD4890 op aansluiten zonder in de problemen te komen.

Het kan wel een bugje zijn.

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...t[196104]=1&product[84030]=1&product[10765]=1

Ahaa. Vapor-X.
Daar zijn problemen mee geweest. Alleen startte dan de computer helemaal niet op.
Ik zeg niet dat dit zeker het probleem is, maar misschien is het een aanknopingspunt.

edit:
De 4 piepjes: zijn het er 100% 4?
http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml#ami

Dat duidt dus op een geheugenprobleem. Dan heb je nog geen oplossing, maar oke...

@LLevering: wel een beetje bij studeren als je bedrijf een succes moet worden :P (bedoel ik overigens opbouwend: bij dit soort foutmeldingen zijn er veel oorzaken mogelijk)

Het probleem heeft zich nu al een paar dagen niet voorgedaan, zou het kunnen dat het zichzelf hersteld heeft ofzo? Maar als ik het me goed herinner waren het inderdaad 4 piepjes en hij bleef veel geluid maken (en de monitor herkende de computer niet), alleen: de ene keer deed hij het dus wel en de andere keer deed hij het niet.

Het 'probleem' met de stereo-installatie is overigens gebleven, waar kan dat aan liggen? Als ik de computer aanzet of uit slaapstand haal begint die installatie allerlei rare fratsen uit te halen: volume verandert alle kanten op, springt op cd-stand, van fm naar am, switchen tussen voorkeurszenders. Het is niet erg om hem dan zelf uit te zetten, maar erg handig is het niet.

Het probleem heeft zich nu al een paar dagen niet voorgedaan, zou het kunnen dat het zichzelf hersteld heeft ofzo? Maar als ik het me goed herinner waren het inderdaad 4 piepjes en hij bleef veel geluid maken (en de monitor herkende de computer niet), alleen: de ene keer deed hij het dus wel en de andere keer deed hij het niet.

Het 'probleem' met de stereo-installatie is overigens gebleven, waar kan dat aan liggen? Als ik de computer aanzet of uit slaapstand haal begint die installatie allerlei rare fratsen uit te halen: volume verandert alle kanten op, springt op cd-stand, van fm naar am, switchen tussen voorkeurszenders. Het is niet erg om hem dan zelf uit te zetten, maar erg handig is het niet.

??

Ik zou dan maar even de audiokabel uit de pc verwijderen en kijken of je het probleem dan nog steeds hebt. Mocht het zo zijn dan gaat het via het stroomnet. Zoniet zou ik naar het moederbord neigen aangezien die het audiosignaal doorgeeft.

Yoeri

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan