Systeem te traag?

Status
Niet open voor verdere reacties.

squixs

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2008
Hallo allemaal,

Eerst zou ik de specs van mij pc eens plaatsen:

Asus striker II Formula,
Intel core 2 duo e8400 (overclocked -> 3.95 ghz),
2 gbCorsair Dominator PC2-8500 C5 (1066 mhz),
Asus geforce 8800 GTS (512 mb)
Seagate ST320082 (200 GB)

Mijn probleem is dat het erg lang duurt voordat hij opgestart is terwijl ik 2 dagen terug mn pc geformatt had en xp erop geinstalleerd had.....
Weten jullie iets op mn pc sneller te maken?? misschien moet ik een andere harddisk kopen ik zat te denken aan zo'n Western Digital VelociRaptor?

alvast bedankt...

Ga naar Uitvoeren - msconfig typen - OK - tabblad opstarten

Daar alles uitvinken wat je niet nodig hebt. Meestal hou je ergens tussen de 2 en de 8 items over, maximaal. Hier kun je zien wat je allemaal weg kunt halen

wat is lang?

En wat duurt lang? Het opstarten windows (dus tot je het login-scherm krijgt), of het opstarten van alle startprogramma's?

het opstarten van windows...
en ik vind het irritant dat je de eeerste keer 1/2 sec. moet wachten totdat internet explorer start de 2e keer staat hij er gwn meteen is hier een oplossing voor

en ik vind het irritant dat je de eeerste keer 1/2 sec. moet wachten totdat internet explorer start de 2e keer staat hij er gwn meteen is hier een oplossing voor
firefox/opera...

Welke virusscanner gebruik je?

Microsoft heeft met Vista hier Turbo Memory voor ontwikkeld. Die laadt de meest voorkomende programma's standaard in het geheugen. Alleen tests wijzen uit dat de winst praktisch nul is :confused:

Heb je al naar je opstartitems gekeken?

ja dat waren er al 8 heb er 1 uit kunnen halen die op die lijst stond en een worm was .... :o

ja er stond bij dat dat vaak komt door msn maar over dat turbo memory waar kan je dat kopen en helpt een raid 0 opstelling misschien?

Ik zou een nieuwe harde schijf kopen.

http://www.seagate.com/www/en-us/products/desktops/internal_3.5_inch_hard_drive/
als ik zoek op jouw typenr dan vind ik een wat oudere pata-schijf.
Ik kan me dus wat voorstellen dat moderne sata-schijven (Samsung heeft erg snelle) een stuk beter presteren.

Raid-0 kan natuurlijk helpen, maar volgens mij loop je dan wel het risico op dataverlies.
Als je nu 2 moderne samsung-schijven in raid-0 zet en deze oude schijf als data-schijf ernaast zet, als backup, dan zou je het zonder veel risico kunnen doen.

Turbomemory is er volgens mij alleen voor Vista.

Turbo Memory is idd alleen voor Vista. Het is ontwikkeld door Intel en is dus extra hardware op het moederbord. Microsoft heeft ReadyBoost en ReadyDrive ingebouwd in Vista, waarmee de Turbo Memory kan worden gebruikt. Alleen nogmaals: uit tests blijkt dat het bijna geen winst oplevert (o.a. volgens C't Magazine), het is volledig te verwaarlozen.

Ik zou een nieuwe harde schijf kopen.

http://www.seagate.com/www/en-us/products/desktops/internal_3.5_inch_hard_drive/
als ik zoek op jouw typenr dan vind ik een wat oudere pata-schijf.
Ik kan me dus wat voorstellen dat moderne sata-schijven (Samsung heeft erg snelle) een stuk beter presteren.

Raid-0 kan natuurlijk helpen, maar volgens mij loop je dan wel het risico op dataverlies.
Als je nu 2 moderne samsung-schijven in raid-0 zet en deze oude schijf als data-schijf ernaast zet, als backup, dan zou je het zonder veel risico kunnen doen.

Turbomemory is er volgens mij alleen voor Vista.

Ok dar vind ik wel interresant aan welke zat je dan te denken en hoeveel euro voor 2.... Zelf zat ik ook wel te denken aan Zo'n velociraptor 300 gig alleen die zijn 250 € per stuk of anders 1 maar dan heb je wel 10 k rpm weet niet of dat veel uitmaakt.... Volgens mij is mijn (oude) schijf geen sata II of wel

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan