systeem upgrade gedaan... nog steeds traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

mindheady

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2011
Hallo,

ik heb vorige week een upgrade kitje gekocht bij azerty, nieuw moederbord processos koeling en video kaart.
oude voeding en harde schijf, nou valt me op sommige vlakken de snelheid een beetje tegen, namelijk het laden van opstarten (van windows en spellen).

als ik klik op start >random spel hier< duurt het gewoon 30 seconden voordat het laden van het spel echt begint........

ligt dit nou aan mijn (oude) harde schijf? en wat zijn hierin mijn opties? en zo wel? past dan zomaar elke nieuwe harde schijf wel op mijn huidige systeem?

Hoi,

Misschien stomme vraag maar heb je windows wel opnieuw geïnstalleerd? en met daarbij de benodigde hardwaredrivers

Om hier echt wat van te kunnen zeggen dien je wel wat meer over je systeem te vertellen. Welke Windows, 32- of 64 bit. Hoeveel geheugen. Bedoel je met "oude" schijf een wat oudere SATA of is het zelfs nog een IDE schijf. Heb je meerdere schijven of maar eentje. Hoeveel vrije ruimte is er nog op de systeemschijf.

Hoi,

Misschien stomme vraag maar heb je windows wel opnieuw geïnstalleerd? en met daarbij de benodigde hardwaredrivers

hoi ja, dit was vereist omdat de upgrade te groot was, het is van windows 7 naam windows 7 home gegaan.

als je met hardware drivers bedoeld: moederbord + video kaart dan ja heb ik dat gedaan.

Om hier echt wat van te kunnen zeggen dien je wel wat meer over je systeem te vertellen. Welke Windows, 32- of 64 bit. Hoeveel geheugen. Bedoel je met "oude" schijf een wat oudere SATA of is het zelfs nog een IDE schijf. Heb je meerdere schijven of maar eentje. Hoeveel vrije ruimte is er nog op de systeemschijf.

het is een 64 bit systeem, en geen idee welke "oude" schijf ik heb? hoe herken ik ze?
ik heb meerdere schijven in de pc, 1 met alles wat ik gebruik en 1 waar alleen gecrackte games op staan voor lan parties (zit in een fast swap plek dus deze is niet altijd verbonden)

ik had nog 300mb over, nu weer 900 (oude windows installatie verwijdert)

google for the win, ik heb een:

ST1500DL003-9VT16L SCSI Disk Device

Laatst bewerkt:
Als die schijfinfo klopt dan kan de snelheid ook wel verklaard worden. Die schijf draait op 5900 toeren, want is een groene schijf. Vooral gebouwd om zuinig te zijn. Snelheid komt op een tweede plaats.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan