Systeem upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

unexiist

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2008
Berichten
29
Hey allemaal, ik heb gister een hele grote pc upgrade gedaan.
Ik heb een voeding van 400 watt ingeruild voor een nieuwe Cooler master Real power m620.
Een sapphire hd3850 ingeruild voor een nieuwe hd4870 1gb.
En me oude moederbord (Asus P5KPL-VM) ingeruild voor een nieuwe Asrock P45T/S.
En ik heb van 2 gb ddr ram 667, 6 gb ddr ram 667 gemaakt.
Ik heb me oude processor gehouden ( Intel Quad core Q6660 )

Ik heb dit hele dure boeltje ingebouwd in me computer, en alles werkt.
Alleen als ik nu spellen ga spelen, dan houden die hetzelfde fps als met me oude systeem, bijv GTA IV en een heel oud spel : medal of honor allied assault spearhead.
Ik heb nu windows xp proffesional 64-bit, maar toch pakt hij maar 3gb ram en dat is dus maar 50 procent.
Weet iemand waarom mijn RAM niet word gebruikt in windows maar de bios alle 6gb wel aangeeft tijdens het opstarten. Ik wil ook graag me games op hoog spelen maar nu heb ik met alle spellen gewoon dezelfde fps als voorheen.:shocked:

Ik hoop dat iemand mij en/of andere mensen die dit probleem hebben kan helpen

Grtz Carlos
 
hallo ik zou windows vista 64 bit proberen ik denk dat het dan allemaal beter werkt mvg :D
 
Dat heeft er niks mee te maken.
Hoeveel reepjes geheugen heb je, met welke grootte?
 
Ik had 2 reepjes van 1 gb ddr2 667
Ik heb er nu 2 reepjes van 2 gb ddr2 667 bijgedaan.

in totaal dus 4 reepjes @ 6gb in totaal
 
Als het goed is zijn de RAM sleuven verdeeld in 2 kleuren.. Zo ja, dan zouden de strookjes 1GB in dezelfde kleur sleuven moeten zitten, en de strookjes 2GB in de sleuven met de andere kleur.
 
Ja die heb ik er zo in gedaan, dus die zitten goed. In de bios zie ik wel gewoon al die geheugenmodules staan hoor : bij elkaar opgeteld ruim 6 gb
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan