Systeem valt onregelmatig uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trunkz

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2010
Ik heb sinds een tijdje een nieuwe computer gekocht van mn hard verdiende centjes! Eigenlijk puur voor het gamen! Nou heb ik wat probleempjes ondervonden tijdens het gamen!
Als ik een zwaar spel speel zoals GTA IV loopt alles op high settings hoge resolutie etc. :love: Helemaal vlekkeloos en totaal geen framedrops!
Wat gebeurd er naa ongeveer een kwartier ik hoor een soort van ratel in mn voeding en na 5 minuten van die ratel schiet mijn pc uit!
Soms gebeurd het ook niet en blijft die redelijk lang stabiel draaien!

Myn specs:

AMD Phenom II 4x 3.0GHZ 960 editie.
4 gig geheugen
640 watt voeding
EVGA nvidia GTX260

Ik heb hier een print screen.

[smallIMG]http://foto-uploaden.nl/img/5/hr67ccd.jpg[/smallIMG]

als ik em stabiel draai zonder te gamen.

Please help me out guys!

Groetjes Tommy

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb sinds een tijdje een nieuwe computer gekocht van mn hard verdiende centjes! Eigenlijk puur voor het gamen! Nou heb ik wat probleempjes ondervonden tijdens het gamen!
Als ik een zwaar spel speel zoals GTA IV loopt alles op high settings hoge resolutie etc. :love: Helemaal vlekkeloos en totaal geen framedrops!
Wat gebeurd er naa ongeveer een kwartier ik hoor een soort van ratel in mn voeding en na 5 minuten van die ratel schiet mijn pc uit!
Soms gebeurd het ook niet en blijft die redelijk lang stabiel draaien!

Myn specs:

AMD Phenom II 4x 3.0GHZ 960 editie.
4 gig geheugen
640 watt voeding
EVGA nvidia GTX260

Ik heb hier een print screen.

als ik em stabiel draai zonder te gamen.

Please help me out guys!

Groetjes Tommy

Wat voor merk voeding heb je ??
een GTX260 vraagt behoorlijk wat vermogen, en die dikke Quad-Core ook wel,
ik zou zeker voor een nieuw (en dit keer) een A-Merk voeding gaan, hier betaal je vaak wat meer voor maar dat is het zeker waard! een voeding is het belangrijkste componnent in je computer!

Bij dit probleem ga ik uit van: Onstabiele voeding, slecht merk, hij kan te weinig vermogen leveren (640 watt)

Wat voor merk voeding heb je ??
een GTX260 vraagt behoorlijk wat vermogen, en die dikke Quad-Core ook wel,
ik zou zeker voor een nieuw (en dit keer) een A-Merk voeding gaan, hier betaal je vaak wat meer voor maar dat is het zeker waard! een voeding is het belangrijkste componnent in je computer!

Bij dit probleem ga ik uit van: Onstabiele voeding, slecht merk, hij kan te weinig vermogen leveren (640 watt)

Ik heb eigenlijk nog wel wat meer vragen..
Dus ten eerste ligt het niet aan mn koeling?
Ten 2e M2N68-AM Asus moederbord, zou ik dikke game improvement hebben met een nieuw moederbord?
Ten 3e ik had de koelpasta een keer vervangen wat ging er fout, ik kreeg de koeler er niet af waardoor k mn processor eruit trok terwijl die op slot stond, met gevolg dat sommige tandjes krom stonden dit heb ik recht gezet met een pincet ( heel klere werk ) maar toch gelukt en opnieuw aangesloten aan mn pc.
Nu wil ik misschien wel een nieuwe mobo maar durf voor geen meter meer de koeler van de processor te halen.

Oh en het merk van de voeding is techsolo!

Laatst bewerkt:
Modedit: Onderwerp aangepast naar iets wat meer aangeeft waar de vraag over gaat

Ik heb eigenlijk nog wel wat meer vragen..
Dus ten eerste ligt het niet aan mn koeling?
Ten 2e M2N68-AM Asus moederbord, zou ik dikke game improvement hebben met een nieuw moederbord?
Ten 3e ik had de koelpasta een keer vervangen wat ging er fout, ik kreeg de koeler er niet af waardoor k mn processor eruit trok terwijl die op slot stond, met gevolg dat sommige tandjes krom stonden dit heb ik recht gezet met een pincet ( heel klere werk ) maar toch gelukt en opnieuw aangesloten aan mn pc.
Nu wil ik misschien wel een nieuwe mobo maar durf voor geen meter meer de koeler van de processor te halen.
Oh en het merk van de voeding is techsolo!

1: Dat ligt aan je tenmperatuur tijdens het gamen. Even checken dus

2: Nee, als nu je cpu en gpu volledig ondersteund word, werkt het heus niet sneller op een andere mobo.

3. Volgende keer eerst koeler loshalen van mobo met dtraaiende beweging :)

1: Dat ligt aan je tenmperatuur tijdens het gamen. Even checken dus

2: Nee, als nu je cpu en gpu volledig ondersteund word, werkt het heus niet sneller op een andere mobo.

3. Volgende keer eerst koeler loshalen van mobo met dtraaiende beweging :)

Maar is Techsolo 640 watt nou te weinig en is het een B merk of wat? :o

Vraagje over de GTX260

Ik heb voor de grap is EVGA precision tool gedownload omdat als ik GTA IV alles op very high speel.. de computer na een tijdje uitvalt!
Ik zag al gauw linksboven in door de tool dat de temperatuur naar 73 graden steeg.. waardoor ik gerommel en geklingel in mn pc hoorde en hij weer opnieuw uitviel..

rest van mn specs zijn:

Amd Phenom II 960 3.0GHZ x4
4gig geheugen
640 watt voeding van Techsolo
EVGA gtx260

Help me out? :shocked:

Laatst bewerkt:
Fan al nagekeken van de videokaart?

Hier wordt 1 van mijn twee GTX260BE videokaarten rustig 75 graden zonder uit te vallen.

Fan al nagekeken van de videokaart?

Hier wordt 1 van mijn twee GTX260BE videokaarten rustig 75 graden zonder uit te vallen.

Dus dan ligt het niet aan mn videokaart dat hij uitvalt?

Ik draai mn videokaart ook gewoon op 100 % fan speed.

Twee topics even samen gevoegd. Hou er rekening mee dat iedereen hier vrijwillig helpt. Als er even niet meer gereageerd wordt, hoeft het niet te betekenen dat je helemaal niet meer geholpen wordt. Na een ruime dag geen reactie, plaats je zelf even een bericht in de topic, dan komt deze weer onder de aandacht.:)

Techsolo is nou niet bepaald een A-merk voor voedingen. Desondanks denk ik niet dat het daaraan ligt.. Met 640 watt moet je dit echt wel kunnen draaien. Met een 500 watt A-merk voeding trouwens ook wel.

Ik ga toch zelf twijfelen aan de temperaturen: je videokaart wordt al snel 75 graden zeg je. Dat is opzich, voor een goede videokaart geen probleem, een gemiddelde videokaart kan toch de 100 halen dacht ik.

Ik heb echter zo m'n twijfels of jouw videokaart wel helemaal 100% is. Het kan echter ook de temperatuur van je processor zijn. Heb je enig idee bij welke temperatuur jouw pc uitvalt?

Edit: en bovenstaand PC Wizard overzicht? Is deze in rust gemaakt of na een game-sessie?

Nog een edit: je voeding ziet er trouwens ook niet heel gezond uit, je +5V heeft een afwijking van meer dan 10% :o

Laatst bewerkt:
Techsolo is nou niet bepaald een A-merk voor voedingen. Desondanks denk ik niet dat het daaraan ligt.. Met 640 watt moet je dit echt wel kunnen draaien. Met een 500 watt A-merk voeding trouwens ook wel.

Ik ga toch zelf twijfelen aan de temperaturen: je videokaart wordt al snel 75 graden zeg je. Dat is opzich, voor een goede videokaart geen probleem, een gemiddelde videokaart kan toch de 100 halen dacht ik.

Ik heb echter zo m'n twijfels of jouw videokaart wel helemaal 100% is. Het kan echter ook de temperatuur van je processor zijn. Heb je enig idee bij welke temperatuur jouw pc uitvalt?

Edit: en bovenstaand PC Wizard overzicht? Is deze in rust gemaakt of na een game-sessie?

Nog een edit: je voeding ziet er trouwens ook niet heel gezond uit, je +5V heeft een afwijking van meer dan 10% :o

Geen goede voeding dus!

die temperaturen zijn wel hoog, maar zou wel moeten lukken!
eventueel een fan voor en achter plaatsen voor mooie doorstroom van lucht (airflow)
en probeer eens zonder zij wand...

ik raad je een voeding aan die ik al 14 menen heb aangeraden, en die deze ook gekocht hebben, en tot nu nog geen 1 klacht hebben, namelijk de
OCZ StealthXtreme 600 Watt of 700 Watt...

:thumb:

Die print screen was in rust, dus niet gegamed. En mn processor blijft op een nette temperatuur sinds ik de koeler heb schoongemaakt rond de 43 graden.
Maar op het moment is mn CPU temp: 39 C..
Mn videokaart op het moment in rust ( dus zonder gegamed te hebben ): 48 C. ( koeling draait wel op 100 % )
Ik heb daarnaast de videokaart wel een klein beetje overgeclocked moet ik eerlijk wezen.
De standaard instellingen waren:

Coreclock 576Mhz
Memory clock 999Mhz

Dit heb ik gezet naar:

Coreclock 620Mhz
Memory clock: 1070Mhz.

Of kan ik dat beter niet doen?

Groetjes Tommy

Laatst bewerkt:
Dat moet niet uitmaken.
Nette temperaturen, en 48 graden voor een videokaart in rust is wel wat hoog, maar zeker niets om ej zorgen over te maken!

Blijft je voeding over.. Zoals ik al aangaf heeft deze een afwijking van meer dan 10%, en dat hoort zeker niet zo te zijn. Denk dat je voeding dusdanig instabiel is dat het consequenties heeft voor de werking van je pc. Dat zou dan ook gelijk de uitvallers verklaren.

Anybody else?

Dat moet niet uitmaken.
Nette temperaturen, en 48 graden voor een videokaart in rust is wel wat hoog, maar zeker niets om ej zorgen over te maken!

Blijft je voeding over.. Zoals ik al aangaf heeft deze een afwijking van meer dan 10%, en dat hoort zeker niet zo te zijn. Denk dat je voeding dusdanig instabiel is dat het consequenties heeft voor de werking van je pc. Dat zou dan ook gelijk de uitvallers verklaren.

Anybody else?

Dus het is wel normaal dat die tussen de 60 en 70 graden is tijdens het gamen? :o

Want ik maak me af en toe vette zorgen om mn pc, was behoorlijk prijzig. :rolleyes:

Een TechSolo is zo ongeveer de slechtste voeding die je kunt bedenken, het aantal Watts van die voeding zegt echt helemaal niets.
Juist dat soort voedingen zorgen voor een instabiel en slecht werkend systeem, met alle ellende die je maar bedenken kunt!

lees dit eens door, bij het begin beginnen:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?p=2857319#post2857319

Staat ook een lijstje bij MET onderbouwing van goede en slechte tot zeer slechte (TechSolo) voedingen....

Aangezien je ook problemen gehad hebt met het verwijderen van je cpu koeler.
Kun je ook even Prime95 laten draaien.

Dit programmaatje belast je cpu / geheugen 100%.
Een paar uur laten draaien en je temperatuur in de gaten houden.

Hiermee kun je je cpu / geheugen in iedergeval uitsluiten.
Dan blijft je voeding en graka alleen over.

Je zegt dat je je graka overgeklokt hebt.
Valt / loopt je pc ook vast / uit al de kaart op z'n fabrieks waarde loopt??

Aangezien je ook problemen gehad hebt met het verwijderen van je cpu koeler.
Kun je ook even Prime95 laten draaien.

Dit programmaatje belast je cpu / geheugen 100%.
Een paar uur laten draaien en je temperatuur in de gaten houden.

Hiermee kun je je cpu / geheugen in iedergeval uitsluiten.
Dan blijft je voeding en graka alleen over.

Je zegt dat je je graka overgeklokt hebt.
Valt / loopt je pc ook vast / uit al de kaart op z'n fabrieks waarde loopt??

Ik heb je programmatje geinstalleerd en draainde nu voor ongeveer een kwartier en mn processor blijft gewoon netjes op 43 graden hangen. CPU CORES 100 % draaiend.
Ik heb de Beta tester van Bad Company 2 ( Battlefield ) Loopt gewoon smooth zonder uit te vallen. Videokaart word wel 65 graden.
Maar bijv bij GTA IV stijgt die naar 74 graden, dan hoor ik wat gerommel uit mn voeding. En dn pfewwwwwwww pc uit. :shocked:
Ik heb het ook getest met world of warcraft alles op high settings liet mn fan laag draaien zodat die de 75 graden bereikte maar toen viel die niet uit. Ik denk dan toch inderdaad dat het aan mn voeding ligt.. Besides that, ik heb totaal geen case fans in mn pc ik heb alleen de zijkant eraf.. Ik ben in maart weer jarig dus ik krijg een nieuwe case met 6 case fans + dan koop ik er wel een nieuwe voeding bij, nog enige tips voor voedingen die ik kan halen? Ik wil eigenlijk een beste monster voeding. :D

Lees dat topic nou eens dat ik gelinkt heb, daar staat het allemaal in

Meestal is het de ventilator van de voeding die zo lawaai maakt.
Maar even om er zeker van te zijn.

zij scherm eraf halen, gamen tot dat hij geluid gaat maken en dan even met je hand de roosters van je voeding indrukken tot de ventilator aanloopt dus langzamer draait

Is het geluid weg, dan is het voor 100% je voeding.

PS. een GTX kan en mag veel warmer worden, mijn oude werd 85-90. Dus maak je hierover maar niet druk ;)

neem bv een cooler master m600/m700 of een variant van crosair / ocz ect.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan