Systeem valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

dwighttt

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2008
ik heb maandag mijn nieuwe systeem opgebouwd die bestaat uit:

Asus P5N-T Deluxe
Intel E8400
Samsung spinpoint 500GB
Buffalo 2x 2048 GB
XFX 9600 GT Alpha dog edition
Rasurbo 550W voeding

ik heb dit allemaal pas en de kast ook (antec three hundred).
Nu heb ik windows XP erop geinstaleerd het draait wel alleen zodra ik iets download via een site of iets anders een dat een beetje meer vraagt dan idle dan valt hij uit en soms krijg ik eerst een blauw scherm te zien dat veels te snel weer weg gaat.

HELP!!!

Ok, standaard vragen:
Heel klein beetje pasta tussen de cpu en de koeling, of een flinke klodder?
Koelblok exact goed op de cpu en niet een tikkie scheef?
Geen schrioeven / schroef houders (ongebruikt) die sluiting veroorzaken?
Fans draaien?
Fans draaien de juiste richting op?
Koele lucht voor aan de pc naar binnen zuigen.
Warme lucht van de cpu afzuigen.
warme lucht NIET doot de voeding naar buiten, maar liefst met systeem kast fan naar buiten blazen.
Warme lucht van voeding naar buiten blazen.

Voeding zwaar genoeg? Koppel eens een en ander af, en probeer nogmaals.
Kun je de temps zien vlak voordat de pc uit gaat?

ik heb geen koelpasta zelf gezet is namelijk een boxed versie.

Koeling is goed me cpu zit rond de 40 á 45celcius.

mijn gevoel gaat uit naar mijn geheugen of voeding. maar nou kan ik geen van beide vervangen sinds mijn saldo dat niet toelaat :P

BTW me geheugen heb ik 1weekje in me oude systeem gebruikt maar toen begon die ook vaak rare dingen te tonen dus had ik het eraf gehaald, vandaar dat ik zelf denk mijn geheugen.

zou me niets verbazen. De voeding is qua specs zeker niet slecht (neen: ik kijk niet naar het wattage) . Ik kan natuurlijk niet beoordelen of de voeding deze specs ook stabiel kan draaien.

Hoi !

De laatste weken 2 x geheugensets van Buffalo moeten ruilen bij @Alternate; de serviceafdeling daar gaf toe dat er veel meer klachten over waren.

Ik ga het in ieder geval niet meer installeren; de klanten worden er niet blij van en het kost mij in principe geld en een goede naam.

Greetz,

Harry.

de kans dat het me voeding is, is erg klein nu omdat ik net weer een fout melding met een blauwscherm kreeg waar iets in stond over me memory dusja waarschijnlijk ga ik een nieuw geheugen setje moeten kopen denk ik zelf.

trouwens in het begin scherm (bij opstarten) staat er "unknown CPU, to use full power update bios" zoiets staat er nu een vraagje hoe update ik me bios?

Hoi !

De laatste weken 2 x geheugensets van Buffalo moeten ruilen bij @Alternate; de serviceafdeling daar gaf toe dat er veel meer klachten over waren.

Ik ga het in ieder geval niet meer installeren; de klanten worden er niet blij van en het kost mij in principe geld en een goede naam.

Greetz,

Harry.
het is sowieso een budget-merk.

Hoi !

Greetz,

Harry.

zo een gevoel heb ik dus heel erg dat het aan me buffalo firestix ligt, dus ik zit nu te kijken naar nieuwe geheugen van OCZ SLI-Ready edition van 2x 1024

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan