Systeem valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

tfloris

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2011
Dag allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, maar hoop hier wel mijn oplossing te kunnen vinden. Sinds gister valt mijn PC continu uit, dit is eigenlijk enkel het geval bij het opstarten van een spel. Mijn CPU temperatuur was gister 80 graden celsius, dus ik dacht dat het hieraan lag.

Pc vandaag schoongemaakt, nieuwe thermal compound tussen koeler en CPU gesmeerd en dichtgemaakt. De cpu blijft nu keurig 40-55 graden. Het uitvallen is echter nog niet verholpen. Ik heb een grafische kaart van de 4800 series, ik geloof een 4850 1GB kaart. Deze hangt rond de 60 graden in idle toestand. Dit is ook in orde geloof ik toch?

Hoe kan ik erachter komen wat ervoor zorgt dat mijn pc steeds uitvalt? Het is behoorlijk hinderlijk namelijk.

Vriendelijke groet,

Tijn Floris

Fan videokaart is ook schoon. Videokaart is het enige dat 'n beetje warm is, samen met m'n RAM sticks.. deze zijn ook redelijk warm.

Edit: Gevonden, zal nu eens testen.

Laatst bewerkt:
Viel net weer uit, ik heb geen bluescreen oid gekregen. Hoe kan ik er nu achter komen wat er aan de hand is met dat grafding ?

Voeding is overigens ook normale temperatuur, komt gewoon "koele" lucht uit. Welke overige opties liggen er nog open? Kan het het RAM geheugen zijn of de harddrive?

Laatst bewerkt:
Je schrijft sinds gisteren.
Heb je nieuwe hardware/software geïnstalleerd?

Zet eens een systeemherstelpunt terug uit de goede tijd.

Memtest en harde schijfcontrole zijn de volgende stappen.

Voeding is ok?

Laatst bewerkt:
Voeding is volgens mij ok ja. Ik heb gisteren een nieuw spel geinstalleerd. Voorheen weet ik niet of het systeem bij belasting uitviel, omdat ik nooit iets anders deed dan wat op internet surfen. Ik heb nu 2 x 1 gb RAM eruit gehaald van de 4 en ga even wat testen met de sticks verwijderd. Het enige dat gewoon echt heet is, is de radeon 4890.. hoewel catalyst control center aangeeft dat de kaart 60 - 80 graden is.

Goedenavond ,

Welkom op Helpmj,

Mag ik vragen welke voeding je hebt? En wat zegt deze van je temp. vraag qua voeding is omdat je gisteren pas met gamen bent begonnen ;);)

Laatst bewerkt:
Schijnbaar is dat een normale temperatuur voor de 4800 series Zoeff..

Operating System
MS Windows 7 Ultimate 64-bit
CPU
Intel Core 2 Duo E6600 @ 2.40GHz 50 °C
Conroe 65nm Technology
RAM
4,00 GB Dual-Channel DDR2 @ 399MHz (5-5-5-18)
Motherboard
Intel Corporation D975XBX2 (J3E1)
Graphics
SyncMaster (1680x1050@60Hz)
ATI Radeon HD 4800 Series (Sapphire/PCPartner) 56 °C
Hard Drives
313GB Volume0 (RAID)
117GB Seagate ST3120827AS (SATA) 39 °C

Hoi,

Nee helemaal normaal is het niet. bij je lijst staat niet je voeding. dat is de speccy uitdraai zeker:d

Laatst bewerkt:
Staat ook niet in het lijstje Modag, thanks voor de snelle reacties btw :)

CRS switchign power supply, 400Watt max.
Model: MPT4012P

Edit: Is inderdaad de Speccy uitdraai :)

Edit 2: Kan dit een software probleem zijn? Ik heb alle ram sticks nu eruit gewisseld maar het probleem blijft zich voordoen. Het treedt ook echt pas op wanneer ik in een bepaald deel van het spel kom waar ik het systeem zwaarder belast dan in andere delen van het spel.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ben bang dat daar dus je probleem zit 400 watt voor een 4890 is te licht vooral als je dus gaat gamen hijst hij het dus niet ik zou een 500 a 550 watt a-merk voeding nemen.

Ok, thanks voor de hulp! Ik ga morgen dan 'n nieuwe voeding kopen.
Groet

Succes:thumb: lees deze nog eens door:thumb::thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan