systeem verbeteren / upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickie24

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2010
Beste forumbezoeker/ computer-experts,

Ik heb deze pc ongeveer 3 jaar geleden aangeschaft, maar hij begint de laatste tijd gebreken te vertonen. Dat wil zeggen hij begint toch wat traag te worden en is niet meer zo krachtig en flitsend als 3 jaar geleden. Ik heb geen zin om een nieuwe pc te kopen, dus vraag ik me af met welke ingrepen ik de power/snelheid van mijn pc nog echt kan verbeteren. Wat heeft zin om aan te schaffen en zal significant verbeteringen aanbrengen in de prestaties van mijn pc?! De huidige specificaties van mijn pc zijn te zien in de bijlage.

Bijlagen

• pc specificaties.jpg
    pc specificaties.jpg
    80,2 KB · Weergaven: 32
Aan schijfruimte is geen tekort.
Wel: de videokaart mag vernieuwd worden.
Een HD 2600 Pro is al een oude kaart met eigenlijk te weinig geheugen (256 MB) om de nieuwste games (zoals bijvoorbeeld NFS Shift, Mass Effect 2, COD6) te kunnen spelen.
Daar heb je echt een goede kaart nodig, en misschien moet ook de voeding vernieuwd worden, mits het een zelfbouw pc is en er dus al een voeding van min. 450 watt in zit.
Zoals deze videokaart.

De processor lijkt mij op orde, de Q6600 staat bekend als een goede Quad-Core.

Tenslotte over het geheugen: hoe snel (hoeveel Mhz) is dat?
Het ligt ook aan wat in het slot van het moederbord past maar misschien past er meer en/of sneller geheugen in.

Oke bedankt voor je snelle terugkoppeling.

Een nieuwe videokaart is inderdaad wel een goed idee. Kan de kaart die je aanraad er gewoon ingeplugd worden in plaats van de oude kaart? Het is geen zelfbouw pc, dus de voeding zal dan wel niet voldoende zijn?

Over het geheugen: er zit 2024 mb aan geheugen in. Hoe zie ik hoe snel (mhz) dat is? En hoe zie ik of er meer/sneller geheugeni n m'n moederbord slot past?

Ik ben best wel een beginner met dit soort zaken, alhoewel ik met een beetje hulp heus wel het een en ander zelfstandig kan doen.

Oke ik heb beide scans gedaan (beiden handig om te gebruiken,waarvoor dank).

Volgens de speccy scan heb ik een ACER G33T-AM (socket 775) moederbord en heb ik er geheugen in zitten van 2.0GB Dual-Channel DDR2 @ 332 MHz (5-5-5-15). Ook geeft hij aan dat er twee geheugen slots in gebruik zijn en twee niet in gebruik.

Dit wordt ook aangegeven door de andere scan (de crucial scan). hij geeft aan dat er nu twee slots geheugen van 1GB (samen 2GB) in zit en twee slots vrij. De bijbehorende suggested upgrades zijn: 2x 1GB in de vrije slots, 2x 2GB in de vrije slots of in alle slots 2GB (16GB).

Nu is natuurlijk de vraag, wat kan ik het beste doen. Dan zal waarschijnlijk 4x 2GB in de slots pluggen het beste zijn, maar ik bedoel meer wat heb ik nodig en is realistisch, en wat is too much.

Dan heb ik dus naast het geheugen verhaal nog een vraag over die videokaart en voeding. Ten eerste: kan ik die nieuwe videokaart gewoon 1 op 1 vervangen voor die oude (past dat ?) en ten tweede: is het nodig om iets met de voeding te doen zoals eerder in dit topic is aangegeven?

alvast bedankt weer!!!

Zie hierboven: wat heb ik nodig aan geheugen uitbreiding, en moet mijn voeding worden aangepast, ik heb een foto gemaakt van de gegevens m.b.t. de voeding (zie foto)

Bijlagen

• foto.JPG
    foto.JPG
    83,1 KB · Weergaven: 20
16 GB geheugen?
Meer dan 4 GB geheugen wordt sowieso alleen zichtbaar als je een 64-bit Windows hebt...

ow dat was een rekenfoutje . Ik bedoelde in alle slots 1GB dus dan kom je denk ik op 4 gb. Is dat voorlopig een voldoende upgrade? of moet ik denken aan 6 of 8 GB?

Meer dan 4 GB alleen zichtbaar met 64 bits windows? hoe zie ik welke bij mij vna toepassing is?

alvast bedankt.

3.2GB om precies te zijn
word alleen herkent op een 32 bits besturing systeem
dit kan je zien door rechts klik op deze computer te doen en eigenschappen aan te klikken
daar kan je zien of je windows 32 of 64 bit hebt

Oke dit heb ik gedaan, ik heb dus een 32-bits besturingssysteem, dus kan het beste uitbreiden naar 4 GB omdat meer niet herkend wordt? of is een ander besturingssysteem (64 bits) een optie?!

Ik heb deze pc ongeveer 3 jaar geleden aangeschaft, maar hij begint de laatste tijd gebreken te vertonen. Dat wil zeggen hij begint toch wat traag te worden en is niet meer zo krachtig en flitsend als 3 jaar geleden

Ook wel eens aangedacht dat een os na 3 jaar wel aan het "vervuilen" is.
Doe je wel het nodige onderhoud zoals:ccleaner en defragmentatie.
Draaien er niet teveel progs op de achtergrond mee?
En een clean instal doet veel meer wonderen

ja CCcleaner en defragmentatie doe ik wel zo nu en dan. En verder heb ik een paar maanden geleden inderdaad een clean instal gedaan, maar het was binnen de kortste keren weer zo. Dus daarom zou ik graag een aantal verbeteringen willen doorvoeren.

als je het geld er voor hebt neem dan gewoon een 64 Bit Windows 7 OS
dan zit je gelijk gebakken voor de komende 5 jaar
moet je wel je hardware mee upgraden

Oke, ik zal er eens over nadenken, nieuwe videokaart en geheugen ga ik zeker doen, en nieuw OS systeem is een optie. Maar kan iemand mij vertellen of ik ook extra voeding nodig heb, naar aanleiding van mijn eerder post inclusief foto van huidige voeding.

Hoi...

Ja, als jij een andere videokaart wilt gaan zetten dan is ook je voeding aan de beurt.

maar aan wat voor upgrade van m'n voeding moet ik denken, dan kan ik eens gaan orienteren op prijzen en gaan inkopen!!

Een tientje of 5 ben je dan wel kwijt.Denk dat je al gauw aan een voeding van 500w moet gaan denken.Lijkt me goed plan om dan onderstaand draadje eens goed door te lezen.

klikkerderklik

Had je al een kaart op het oog?

de eerder genoemde MSI R5750-MD1G leek me wel prima!! dus dan moet ik er nog voedign bij halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan