Systeem verwijderen werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

rfcdejong

Verenigingslid
Lid geworden
7 dec 2007
Mijn computer heeft windows 7 en windows 8.1 (64 bit)
De situatie is als volgt 1e schijf heeft 2 partities, waarvan de eerste met windows 7 de tweede is leeg en vrij
De 2e schijf is windows 8.1.
Windows 7 werk erg beroerd (nu al helemaal niet meer) dus wil ik die herinstalleren
Windows 8.1 werkt goed

Nu mijn vraag, ik wil een Multiboot systeem opzetten waarvan windows Vista deel gaat uitmaken, dit i.v.m. mijn Flight simulator X, welke w7 steeds in de problemen helpt.
Volgens mij moet ik dan windows 7 en windows 8.1 eerst verwijderen maar dat gaat niet, windows weigert deze partities te formateren.
Wat kan ik doen om het toch te laten werken.
Ik weet niet hoe ik aan Fdisk moet komen om de schijven eerst te kunnen formateren, de enige schijf welke dat zou kunnen hebben is een 32 bits w95 maar die word niet gelezen op mij 64 bit systeem.
Of is er een andere optie mogelijk?

Rob

Kan je niet vanaf je Vista DVD opstarten, en eerst alle partities op alle schijven verwijderen? Ervoor moet je natuurlijk een Windows Vista DVD (of was dat destijds nog een CD?) hebben. Recovery is iets anders, dat helpt je niet altijd.

Maar wil je alles met Windows doen dan moet je eerst Vista installeren, vervolgens Windows 7, en dan nog als toetje Windows 8.1.

Succes ermee, je bent het hele weekeinde ermee bezig...

Hallo Lutz,

Dat is precies wat ik wilde maar de Vista DVD laat mij geen keuze, ik moet over windows 7 heen, de installatie loopt helemaal maar er komt geen Vista, alleen een niet werkende windows 7.
Het is inderdaad de bedoeling om mijn schijf te formateren en dan Vista eerst erop, op een eigen partitie, welke niet groot hoeft te zijn, alleen voor Flight simulator. Dan op de 2e partitie w7 en op de 2e schijf, 3e partitie w8.1.
Ik weet dat het veel werk is maar dat moet dan maar, ik krijg alleen de partitie er niet af die er nu op staan en met een oude 32bit krijg ik geen toegang.

Sorry dat ik laat reageer maar ik was er zaterdag niet

Vr. gr. Rob

Ook eerst in de schijfconfiguratie vanaf de Vista DVD de partities geformatteerd?

Laatst bewerkt:
@maartenbw1,

Jou bericht met referal verwijderd, hierbij direct een verzoek te stoppen met plaatsen van referals. Deze zijn niet toegestaan, zoals je in onze voorwaarden hebt kunnen lezen, waarmee je akkoord bent gegaan.

Kan je met de Windows 7 DVD opstarten en eerst alle partities verwijderen?

Had je op de computer eerst alleen Vista staan en later Windows 7 en 8.1 bijgeïnstalleerd, of begon je met Windows 7 of 8.1 en je hebt pas later erbij geïnstalleerd?

Hallo lutz,

Ik ben eruit gekomen maar heb uiteindelijk EASYBCD gebruikt om de bootvolgorde te bepalen, dan heb ik windows boot niet nodig en kan ik overal installeren, zonder alles opnieuw te moeten installeren.
Op deze computer heb ik nog nooit VISTA gehad, omdat ik het een naar OS vind (het staat op de laptop van mijn vrouw) I had eerst windows 7 overschreven hetgeen naar mijn mening mislukte de eerste keer maar de tweede keer is het uiteindelijk toch gelukt, op de lege partitie heb ik windows 7 gezet en 8.1 heb ik laten staan maar toe werkte de boot keuze niet en had ik twee keer windows 7 staan en geen Vista,
Dit heb ik uiteindelijk opgelost met EasyBCD welke gratis is te downloaden en het voordeel is dat de installatie volgorde niet interessant is voor dit programma het bevind zich namelijk in de MBR, nadat ik windows 8.1 had geinstallerd twee maanden terug moet ik eerst W8 opstarten waar ik dan kon kiezen voor w7 en dan moest alles weer opstarten om in w7 te komen.
Heel erg bedankt voor je suggesties welke mij toch weer op het goede spoor hebben gezet. Ik begreep van de opmerking van Maarten niets dus laat ik dat maar voor wat het is.

Vriendelijke groet Rob de Jong

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan