• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

systeem voor mijn factuur waarmee ik de voorraad in één klap kan aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

trochek

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 feb 2018
Beste,

Ik ben Johannes en ik loop stage bij een startende ondernemer.
Deze ondernemer heeft mij gevraagd of ik voor hem zou kunnen uitzoeken of er een mogelijkheid is om een factuursysteem op te zetten met excel. Nou heeft deze ondernemer al een bestand gemaakt waar hij ook al een tijdje mee werkt (dit bestand is bijgevoegd als bijlage).

De vragen zijn:

Is er een mogelijkheid om een systeem op te zetten waarmee je met één druk op de knop bijv. producten kunt bijboeken en afboeken van een voorraad ook meerdere producten tegelijkertijd?

en dat bijv de factuur-nr zichzelf automatisch aanpast na elke factuur die je hebt gemaakt?

maar ook op moment dat je hetzelfde product inkoopt bij je leverancier maar de inkoopprijs afwijkt van elkaar alsnog een 2e inkoop prijs geplaatst kan.

Bekijk bijlage Factuurbestand.xlsm

hier is mijn factuurbestand. Ik hoop dat jullie hiermee wat voor mij kunnen betekenen.

Met vriendelijke groet

Is een standaard simpel boekhoudpakketje niet veel verstandiger? Die regelt dan ook gelijk zaken als BTW e.d.?

Niet geheel, of geheel niet, een antwoord maar wel te maken met je bestand. Waarom bereken je op het blad factuur de BTW zo ingewikkeld?
Code:
=e44*0.21
Volstaat.

hoe de btw is uitgerekend werkt voor mij prima zo. heeft ook niks met het gene te maken wat ik vraag.
maar ik heb ook een beetje onderzoek gedaan en ben erachter gekomen dat je macro's hebt of VBA. alhoewel ik daar weinig tot geen verstand van heb.

met vriendelijke groet

Welke opleiding volg je? Het lijkt mij nogal een rare vraag dat je voor jouw stageadres een facturatie/voorraad systeem moet opzetten. Het bestand dat je geplaatst hebt zit al vol met macro's.

Het is niet een officiele stage opdracht. Alleen omdat ik alle opdrachten al heb gemaakt, is dit eigenlijk een opdracht zodat ik niet niks doe.
Maar ik heb inderdaad al een beetje zitten klooien met macro's. Tot nu toe geen succes geweest.

Met vriendelijke groet

Als ik eerlijk ben: Het maken van een betrouwbaar functionerend order- en facturatie systeem is niet iets voor een VBA beginner.

Ik zou echt adviseren in plaats van iets in Excel te proberen te maken een onderzoek te doen:

- Wat de eisen en wensen zijn
- welke systemen er te krijgen zijn die daaraan voldoen
- wat die kosten.

Ik denk dat je opdrachtgever daar meer bij gebaat is (en dat moet tenslotte ook uitgezocht worden om een gedegen keuze te kunnen maken)

Als Excel / Access ontwikkelaar denk ik dat in dit geval een Access toepassing beter zou zijn.
Met BTW opslag moet er wel aan gedacht worden dat het percentage kan wijzigen.
Er moet dus bewaard worden wat dat was op het moment dat elke factuur aangemaakt wordt.

zijn er serieus in 2018 nog steeds mensen die overwegen hun facturen in excel te beheren. Ik werk al 10 jaar vanuit de cloud. Boekhoud en andere programmas online zijn er al jaren. Kost geen drol meer. Niks installeren. niks inrichten. Overal waar internet is werkt het. Automatische backup.

Als ik een eigen zaak had en ik had een stagaire die de hele dag uit zijn neus zat te eten dan nog zou ik hem niet een excel factuur programma laten opzetten.
Ik zou hem lekker aan google zetten om uit te zoeken hoe ik het goedkoop in de cloud voor elkaar zou kunnen krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan